Borderline -leva med en diagnos

2012-12-13
13:06:00

Beslutsångest
Hej hallå! HJÄLP...
Igår kom antagningsbeskedet från högskolan/universitetet! Jag har ju sökt överallt i Sverige, och jag är reserv i Stockholm, Växjö, Örebro och Karlstad.
Men, viktigast av allt..Jag är antagen i Östersund, trodde inte det var sant. Jag kom in direkt, det trodde jag verkligen inte!
Jag ville helst komma in lite närmare Stockholm, helst Karlstad eller Örebro! Jag har bra reservplatser där, ligger på plats 4 i karlstad, 8 i Växjö och plats 8 i Örebro! I Stockholm ligger jag på plats 54!
 
Då är det här med boende. Det är ju svårt. Min kompis pluggar i Östersund nu, hon ska flytta till ett annat studentboende nästa termin, så jag kan ta över hennes stuga. 15 min med buss typ från universitetet. Från stugan till busshållsplatsen tar det ca 7 min. Bussen går ca 3 gånger i timmen!
 
Jag gjorde en intresseanmälan och jag får den om jag svarar ja innan imorgon. Varför är jag sååå feg?
Men bo ensam i en stuga, låter inte såå lockande. Snarare läskigt. Samtidigt har jag eget badrum och kök! Och det är på en camping, flera andra studenter bor där, stugan liggger mitt i smeten så kommer ändå vara runt andra stugor, inte i någon utkant! Värme, el och vatten ingår i Hyran. Hyran är på ca 2500, inte mycket alls.
 
Ones in a lifetime change. Jag vill ju plugga för fan. Jag har kommit in på det jag vill, har en stuga till mitt förfogande, varför är jag sååå feg? Blir så irriterad på mig själv. Jävla nojjor man har.
Hade det varit en lägenhet minst 1 trappa upp hade jag inte tvekat en sekund, men bara för att det är en stuga, så börjar jag tveka "/
Vem som helst kan ju komma in, genom dörren eller fönster, bor man högre upp är chansen mindre ;P
Vad ska jag göra?
Det är bara jag som kan besluta det, jag vet. ÅÅÅÅH.
 
Men om det inte fungerar, kan jag alltid åka hem, som ett misslyckande, Nej usch. Fast samtidigt kan jag ta stugan, fungerar det inte, leta nytt! 3 månaders uppsägningstid är det ju men vafasen, värt det! 2 hyror ett tag får väl bli så, men kan jag inte sova pga rädslan så måste det bli så.
Åka hem och hoppa av känns ju surt...No way! men det är ju ett alternativ, det sista alternativet dock.
Nej, kan inte besluta mig förrän jag pratat med dem, och fått svar på alla mina frågor!
HJÄLP.
Taggar: Beslut, Framtiden;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: