Borderline -leva med en diagnos

2015-05-14
22:14:22

Beslutet är fattat efter en dragkamp.
Så nu har jag fått reda på att jag hamnade i torsdagsgruppen i DBT;n. Så om 1 vecka börjar gruppdelen av denna intensiva behandling!
Måndagsgruppen och torsdagsgruppen hade"bråkat" om vem som skulle fä mig tydligen, båda ville ha med mig. 

"Du är eftertraktad och skulle vara ett bra tillskott i båda grupperna så det blev dragkamp om dig och torsdagsgruppen vann så att säga"- Min handledare i DBT;n.

Får ta det som en komplimang antar jag?! 


Är fortfarande nervös inför gruppdelen, men som jag skrivit förut så är det skönt att det påbörjas. Vill få det överstökat, vill kunna börja studera. Vill få upp självförtroendet, känna att det är okej att vara bra på någonting, att vara stolt över det är inte fel. Just nu känner jag mig värdelös, men så får jag höra att jag är begåvad och jag tror inte på det, samtidigt blir jag väldigt glad av att höra det. Något positivt, men känns som att dem pratar om någon annan.
Jag vill lära mig allt behandling har att erbjuda. 

Tänk om jag kunde få bättre självkänsla på köpet?
Med bättre självrespekt och självförtroende kanske bättre självkänsla glider med?
Onsdagar och torsdagar i 1 år - håll tummarna. 


Detta kommer bli en av många långa, intensiva och svåra delar av min resa.
Kampen om att börja leva, och inte bara överleva.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: