Borderline -leva med en diagnos

2011-06-10
09:50:00

STUDENTEN IDAG - 10 juni 2011
Så har dagen kommit, som jag har längtat och drömt om, velat så himla länge.
Dagen då jag tar studenten :) Today is the day!

Jag kan inte fatta det, ärligt talat. Jag är nervös, rädd, överlycklig, känner lite ångest och hoppfull på en och samma gång! Hoppas jag har bra slutbetyg från årskurs 3, årskurs 1 och 2 vet jag redan :P Håll tummar och tår!

Jag kommer ihåg när jag slutade årskurs nio, hur glad jag var som klarade det, för det trodde jag inte! Och jag hade någorlunda bra betyg, jag hade inga MVG:n men jag hade VG:n och G, och ett IG :P Och för mig var det bra betyg då, för i åttan hade jag bara IG och något enstaka G! Tänk att nu är jag klar med grundskolan OCH gymnasiet!
Jag kommer ihåg när jag fick veta att jag kommit in på omvårdnadsprogrammet, jag blev så glad att jag började gråta :) trodde aldrig jag skulle kunna komma in på ett gymnasium och speciellt inte mitt första handsval!
Och jag var nervös första dagen när alla satt i aulan och klasslistorna kom upp, trodde inte jag skulle stå med på någon lista och bli utskrattad för att jag trodde det! Men jag stod med på listan :D

Det känns så himla skönt, att jag verkligen har klarat det! För det trodde jag inte, jag trodde inte ens jag skulle få uppleva min 18-årsdag när jag mådde som sämst, men nu är jag här!
Snart 20 år fyllda och tar studenten idag, har fått sommarjobb med jävligt bra månadslön måste jag säga, plus en timanställning efter sommaren! DET ÄR SJUKT! På ett sjukhus, precis som jag ville!

Kl 13:00 idag springer jag ut ifrån Fredrika Bremer Gymnasiet, och jag är lycklig!

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDEEENTEEEEN! FÖR FAN VAR JAG ÄR BRA!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: