Borderline -leva med en diagnos

2011-12-03
13:29:00

Westlife <3
Jag vet inte vart jag ska börja. Det är mycket nu omkring Westlife, de ska splittras efter 14år efter deras "Farewell Tour" som avslutas den 23 juni 2012 i Croke Park Sadium, Dublin, and I will be there! Det är fortfarande tid kvar, och måste göra det bäsa av den tiden och njuta fullt ut, och tro mig, jag njuter av varje sekund som de fortfarande är en aktiv grupp!
Deras sista CD har precis kommit ut och jag fick den förra veckan, lyssnade på den och det var väldigt svårt att göra det. Det blev så, verkligt. Från första singeln "Swear it again" och sedan neråt och jag det var väldigt blandade känslor, mycket glada och många minnen som dök upp men även sorgligt när man insåg att det verkligen är sista CD med Westlife, som är en sådan stor del av mitt liv och har varit det sedan, år 2000, alltså snart 12 år. Mer än halva mitt liv.



Jag brukar säga att jag föredrar att skriva ner mina känslor och tankar för jag tycker att det är lättare att göra så än att uttrycka mig verbalt. Men jag tycker att det är jättesvårt att beskriva hur jag känner för Westlife, hur stor del de är utav mig, och varför de betyder så mycket. Det går inte att sätta fingret på det, finns inget som jag kan peka ut och säga "det här". Det bara är. Ibland är bara saker. Det är så mycket med Westlife som gör de så speciella för mig, jag känner mig så nära dem fastän de är långt borta och jag aldrig mött dem face to face så att säga.

När jag ser dem LIVE eller lyssnar/tittar på intervjuer så är de så jordnära och ärliga, och de har alltid så kul tillsammans och är verkligen sammansvetsade, vilket gör mig så otroligt glad och får mig att älska dem som personer. Och visst förstår jag att man inte får se ALLT, jag är inte korkad. Men det är en utav många anledningar som de betyder så mycket för mig, att de visar så mycket av sina liv och att de fortfarande har fötterna på jorden och verkligen uppskattar det de gör, och att de inte gör det för pengarna. De älskar verkligen det de gör.
Sedan älskar jag ju deras musik, det går ju inte att ta miste om. Men ska jag vara ärlig så gillar jag deras personligheter nästan mer än deras musik. Don´t get me wrong, jag ÄLSKAR deras musik och deras texter, men de som personer är verkligen lovely <3

Jag älskar/gillar inte alla deras låtar, det finns låtar som jag aldrig lyssnar på med Westlife, för jag gillar dem inte, antingen hela alltet eller text eller musiken i låten, och jag anser att man inte kan gilla allt med en grupp eller artist, visst kanske det finns personer som gör det men jag är inte en utav dem, vilket inte gör mig till ett dåligt eller oäkta fan. Punkt slut.
Men de mesta av deras låtar gillar/älskar jag, utav olika anledningar. Jag är en person som först lyssnar på texten och sedan musiken, så de mesta av låtarna jag älskar med Westlife och andra artister är det texten som får mig på fall.

En annan sak som får mig att älska Westlife, är deras sångröster. Jag tycker att Shane Filan har den bästa rösten utav dem alla, så behaglig att lyssna på utan tvekan, men alla i Westlife har helt underbara röster. Nicky har sin hesa "Whisky", sexiga röst, Kian har sin rockiga men även en lugna röst, Shane med sin behagliga, starka "power" röst och Mark med sin ljusa, starka och wailande röst, vilket gör Westlife till bäst! Och känslorna man hör i deras röster när de sjunger, WOW! Man verkligen känner dem, rakt in i hjärtat <3
Men det bästa av allt är att de inte bara sjunger bra på sina singlar och skivor, utan de sjunger så jävla bra LIVE. Jag tycker att det finns många bra artister förutom Westlife, det är faktiskt inte det enda jag lyssnar på haha, men tyvärr är många utav dem inga bra LIVE. Men många är det också. Men det som gör att jag älskar Westlife mest av alla artister är allt i ett paket, allt det jag nämnt ovan och mycket mer.

Westlife, ni har förändrat mitt liv, ni är så bra förebilder. Jag har haft dåligt med manliga förebilder i min närhet och ni har varit mina manliga förebilder. Eran musik har hjälpt mig genom svåra stunder i mitt liv, ni gav mig hopp i mina allra mörkaste stunder. Vetskapen om att ni hjälpt mig genom livet får mig att inse att det ibland inte behövs fysisk kontakt för att klara sig igenom en kris, det hjälper med videor, musik och intervjuer! Jag önkar att jag fått en chans att verkligen träffa er och berätta för er hur ni påverkat mitt liv. Ni är en utav anledningarna till att jag lever idag. När jag planerade mina självmord fick bla. ni mig på andra tankar, tack vare er musik ! Jag kan inte tacka er nog, och inte heller beskriva mina djupaste känslor som jag har för er. Jag älskar er, det kommer jag alltid att göra.


 
My heroes <3

Jag vill avsluta med att lycka alla grabbarna i Westlife, Shane, Mark, Kian och Nicky all lycka till i framtiden med allt och vad ni än bestämmer er för att göra. Och Tack för dessa åren, jag kommer stötta er med det ni gör efter Westlife och jag kommer absolut följa er i livet :) Jag älskar er så otroligt mycket, ni betyder mer än jag förstår <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: