Borderline -leva med en diagnos

2010-11-13
17:47:00

lördagen den 13 november 2010
Ellinor har åkt nu, men jag är kvar!
Tack för en trevlig vecka Ellinor, vi två boendes hemma hos min syster med en massa filmer, kan inte bli bättre :) <3

Idag gick jag in på ginza och förhandsbokade nya Westlife skiva, och deras nya DVD, ÄNTLIGEN! Längtar verkligen tills jag får hem de, och håller de i min hand xD Blir pirrig i hela kroppen av bara tanken ! ÅH!

Jag har inte berättat att jag hade utvecklingssamtal i onsdags, men det hade jag och...det gick bra! Jag har aldrig haft så bra närvaro sedan grundskolan! Och nu har jag en ny mentor, Christina (idrottsläraren) istället för Lisa som jag har haft sedan första tvåan! Hon är sjukskriven nu i 3 månader minst pga op.
Men åter till utvecklingssamtalet, bra narvaro, ligger på VG i typ alla ämnen förutom Historian, eller de sa jag kan uppnå mer än G i de, kan det i Historian också men G än så länge, make sense? Det de klagade på eller vad man ska säga det var att jag måste lära mig att analysera mera, inte bara fakta lix :) Jag har faktiskt svårt med det, så det visste jag att jag behöver jobba med! Och jag beslutade att fortsätta med Hälsostudion som är istället för Idrott A till sommaren, för min egen skull och för chans till VG i det :) Har vissa sakr jag måste göra för att uppnå VG i det, men jag är på god väg, så nu ska jag fortsätta kämpa med min livsstil!
Har aldrig haft ett sådant här bra utvecklingssamtal sedan....grundskolan!
Och det har ju mycket med att göra att jag mår bättre nu, lärarna sa det också, det märks på mig att jag mår bättre nu, jag orkar kämpa mer nu, det gjorde jag inte förra läsåret t.ex.
Jag känner mig bättre ---> jag har bra närvaro i skolan ----> fattar mer pga det ---> högre betyg ---> kan vara stolt över mig själv ----> lättare att få jobb/ plugga vidare.

Men ändå vill jag inte gå händelserna i förväg, ifall jag skulle få en käftsmäll och börja må dåligt igen, men jag lever i nuet, och nu är det bra :)


Imorgon är det tydligen fars-dag. Jag blir illamående bara jag tänker på det. Hatar sådana dagar, borde inte få finnas.

Kommentar:
#1: ellinor

bra analys där i slutet :) du känner dig bättre och det i slutändan leder till att du får lättare att få jobb, och då mår bättre av det också! kram på dig

2010-11-14 @ 22:03:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: