Borderline -leva med en diagnos

2010-03-11
13:52:07

teatern jag inte såg

Har varit "hemma" i ca 10 minuter, har hunnit gått in på vårdguiden för att söka om jag har urinvägsinfektion, men blir inte klokare av det! har ont i höger njure också, men väntar på svar på provresultatet som ska visa om jag har UVI eller inte.


Idag var det en kort dag, men jättejobbig. Den började bra. Vi hade omvårdnad och pratade om EP (Epilepsi). Jätteintressant!
Sen var det teater, i aulan. Som skulle handla om Fredrika Bremer. Jag fattade ingenting. Det var jättejobbigt att sitta där. Jag ville inte byta plats, jag sitt typ i mitten, kände mig inträngd, det kändes som om allt syre höll på att försvinna.
Jag satt bredvid Ellinor, som är så jävla gullig och verkligen bryr sig, det kändes lite bättre att hon satt bredvid, och hon var villig gå och sätta sig någon annanstans med mig, men jag ville sitta kvar, ville klara av det.
Så jag satt kvar. Hela tiden.
Jag satt och tittade mot scenen och försökte hänga med men det gick inte. Jag tänkte bara på vart jag satt, tittade runt på alla människor runt omkring mig. Blundade och försökte drömma mig bort, tänka att jag satt hemma, att jag var nära en utgång. Men sen tittade jag och jag satt fortfarande kvar...Paniken kom och jag började skaka, svettas och kunde inte fästa blicken så jag lutade mig fram med armarna på stolen framför mig och blundade. Försökte lugna ner mig. Ville ju klara det.
Efter vad som kändes som 5 timmar men som kanske var 50 minuter, så var det äntligen slut. Och jag hade klarat det. Jag satt kvar.

Men fan vad dåligt jag mår efteråt. Skakig, svettig och jättetrött. Och jag har huvudvärk. Satt och spände mig hela tiden så nu har jag fått huvudvärk. Jag skakar fortfarande. Mina händer darrar och är alldeles handsvettig.
Varför utsätter jag mig för sådant här? Jag mår ju så jävla dåligt efteråt. Alla säger att man ska utsätta sig för sånt man är rädd för, för att bli av med sin rädsla. Men varför när man blir så jävla psykiskt nedbruten efteråt?
ÖÖHH. Nej fy, nu ska jag sova en stund, vilket jag alltid måste göra för jag blir så otroligt trött som sagt, efter att ha utsätts för sånt här.

Tack Ellinor för att du finns, tack för att du verkligen förstår. Jag älskar dig <3

Kommentar:

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2011-01-13 @ 17:02:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: