Borderline -leva med en diagnos

2010-06-21
09:21:38

We went bananas!
I torsdags gick jag och Ellinor ut, vi var på söder på ett ställe jag inte minns namnet på, typ Henrikssons eller något liknande, de hade uteservering iallafall och det låg jättenära södra station!
Det var en väldigt trevlig kväll, vi satt ute i det fina vädret och pratade om allt, vi hann med många olika samtalsämnen under kvällen/nattens gång =) Uteserveringen stängde vid 22 och efter det gick vi in och satt där till kl 01 eftersom de stängde då!

Jag hade en jättetrevlig kväll och det slutade med att vi gick omkring på söder och försökte först leta efter nattbussen hem, sedan satte vi oss typ utanför Gröna Jägaren och väntade på Erik, som bor på söder och är Ellinors pojkvän, han kom snällt vid ca 2 och det var första gången vi sågs! Var ju inte nykter, så när han kom satt jag och Ellinor där och jag grät och ja, det var ingen vacker syn, men han tog med oss hem till honom, vi skulle få sova där =)
Det var jättesnällt utav honom, han verkar vara en bra kille så det var toppen! Jag ville bara sova, haha så när vi kom dit så kanske vi satt i soffan i 10 min sedan la jag mig på madrassen och somnade gott!
De satt uppe lite längre men det kan inte ha varit så länge men jag hörde att de mumlade i bakgrunden.
Men vaknade flera gången under natten, av olika anledningar, gick till slut upp vid 9 för att jag inte kunde sova för att jag svettades som en gris, och hade så himla ont i magen och mådde illa. Bakfylla kallas det för. Spydde och satte mig i soffan 1 timme innan jag väckte Ellinor och bad om att få gå ut och ta frisk luft för jag mådde så illa.

Vi gick ut och satte oss, det blåste kallt och jämfört med inne i lägenheten - där jag hade suttit och svettas så mycket att det rann - äckligt - så var det svinkallt och jag satt och skakade för att jag frös så mycket men jag gillade det! Illamåendet försvann!

Sedan vid ca 11 ville jag åka hem - Ellinor skulle åka medmig och sen åka tillbaka - hon är så snäll som ville hålla mig sällskap xd
Men på vägen vrickade jag foten och ville sedan sätta mig på en bänk på medborgarplatsen - pga smärtan i foten och illamåendet började komma tillbaka.

Medans vi satt där såg vi ett kamerateam och jag tänkte - filma in mig för fan haha!
Sedan kom de fram och jag försökte gömma mig och de började prata med Ellinor - de kom från Svensk-finskt TV - en kanal som heter YLE. De skulle göra något program om svenskar i Finland på sommaren - de skulle få uppleva massa saker i Finland - gratis! De letade efter ett par - en duo - som ville åka med dem - vara med programledaren hela tiden - bli filmade - detta var på fredagen och de skulle åka senare på kvällen och vara borta till måndagen! Ellinor ringde Erik som kom och de pratade med de ochskrev upp sig och de skulle ringa om de blev antagna vid 16 och sedan skulle de åka vid typ 18! De skulle få åka Viking Line över till Finland, sova på ett slott, träffa något grevinna från Tyskland och ha picknick med henne, gå på Popfestival med 5 finska artister och 5 svenska - bl.a - Erik Grönwall och Salem Al Fakir. Träffa de backstage! Sedan skulle de gå på chockladprovning! Och träffa finska VM-mästaren i Rally och få köra eller åka med honom - något sånt! Sedan åka hem på måndagen med Viking Line.
Fatta vad kul - och spontant! Allt gratis också!
De blev antagna måste jag också nämna xD
Ellinor ringde mig vid ca 4 och berättade att de skulle åka och att filmteamet var på väg hem till Erik för att filma när de packade ! Haha!!

Haha! Det var riktigt kul alltså!

Nu ska jag titta på bloggen som programledaren gav mig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: