Borderline -leva med en diagnos

2010-12-13
08:21:29

13 december 2010 - en jävligt dålig dag idag
Idag är det tydligen Lucia. Kul. Jag firar inte sådant här, vi skulle ha börjat 8 men alla gick och kolla på Lucia-tåg i aulan, så jag sitter själv i hemvisten :)
Tänker tamefan inte kolla på sånt skit, har fått nog, NOG HÖR NI DET. Jävla konstiga sånger och människor men ljus i hår och ser allmänt störda ut....Är det någon som förstår vad de sjunger?
Snart är det Julafton också, också så jävlas överreklamerat, alla vet vad som händer på Julafton så varför är det hystreri, samma jävla visa varje år. TRÖTT PÅ SKITEN.
Det enda postitiva med december är nyårsafton, det är iallafall kul!

Nej, nu ska jag sluta klanka ner på "traditioner".
Nu ska jag klanka ner på annat istället...
Det var ett bombattentat i centrala Stockholm i lördags, har väl inte någon missat? Tydligen också ett terrorattentat, så är det krig nu eller?
Och jag fattar inte varför folk är förvånade, egentligen? Det var inte länge sedan som jag läste i tidningen att Sverige har höjt sin säkerhetsgrejomoj från 1 till 3 tror jag det var, och det innebär att man har ett hot mot landet och sånt där. Och mycket prat om desa avbildningar av någon muslimsk ikon, Mohammed tror jag det var, folk har ju hotat fram och tillbaka, Danmark var ju inblandat eller hur det var...
Så varför är folk förvånade?

Som ni kanske märker så är jag inte på bra humör idag, klankar ner på allt och alla. Är så trött på all hysteri över julen, och sen kom det jävla terrorattentatet, vad mer? Allt som sker blir det hysteri av. Tagga ner.
Men det känns skönt att få ur mig allt. Så det så.
Igår hade jag en nedåtperiod, som bestod av ångest under en hel dag. Och idag är jag på dåligt humör, kanske har något med det att göra?!
Jag blev frustrerad igår över min ångest då jag blev rädd för att jag skulle börja må dåligt igen, en längre tid.
Tror alltid det, så fort det minsta lilla så tror jag att mina dåliga dagar blir en depression som börjar, men så är det inte. Man kan ha dåliga dagar utan att det behöver betyda att man börjar bli deprimerad igen.
Alla har sina dåliga dagar.
Varför fick jag ångest då? Det hände en sak i lördags, en positiv sak, bara positivt, tänker inte ta upp det här för det är väldigt privat och om en annan person.
Men denna positiva sak som hände, påminde mig om dåliga saker som hänt i mitt liv. Påminde mig om hur jävligt jag har haft det, och sedan kom avundsjukan, att jag har dåliga erfarenheter och inte hon, att allt var så positivt. Jag antar att det var därför jag fick ångest. Men mot kvällen gick det över måste jag ju nämna, somnade tidigt för man blir vääldigt trött utav att ha ångest, iallafall jag!
Nu tänkte jag vara "vuxen" och läsa nyheter på aftonbladet.se !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: