Borderline -leva med en diagnos

2010-08-17
16:04:07

allt om småland
Dag ett - måndag; Kl 8:00 åkte vi från Vh till Virserum! Jag hade tagit en åktablett för jag blir åksjuk så resan gick bra, men jag var inte mkt till sällskap i bilen för jag sov mest hela vägen, man blir väldigt dåsig utav åksjuketabletten plus att det är som ett sömnmedel att åka bil!
Vi stannade 2-3 gånger på vägen, 2 toapauser och sträcka-på-benen-pauser och 1 handlamat & allt man behöver, det gjorde vi efter halva vägen :) Jag köpte massa godis ! Vi kom fram vid typ 14-tiden :)


Det första vi gjorde var att börja spela tärnor och äta middag :)  Sedan träffade vi grannarna lite hastigt, typ hälsade och så!


Bilder på rummet jag sov i;

jag sov i bäddsoffan!

Dag 2 - tisdag;
Vaknade väldigt tidigt, nytt ställe och så, då kan inte jag sova bra!
Vi följde med grannen tvärsöver, som är bra vänner med min kusin som äger huset, han skulle till sitt sommartälle för att hämta någonting så jag & Jim hängde på, varför inte lix? Lången låg fortfarande och sov, han hade hjärtflimmer, vilket han brukar få så han låg lite längre, det gick över sedan! Men i allafall, vi hängde på och hans sommarställe låg låååångt in i skogen, vägen in var smal, krokig, jag började bli åksjuk, det tog ca 10-15 min när vi väl kom in i skogen, allt som allt tog det kanske 30-40 min att komma fram, men huset var jättemysigt :)
Grannens sommarställe;



Lite senare åkte vi och handlade lite nödvändigheter i Virserum, i själva centrumet, senare på kvällen gick jag en promenad lite runt i Virserum och sedan gick vi och badade vid Kaffeberget, eller jag badade, Jim & Lången tittade på! Mitt första och enda dopp för i år!
Bilder jag tog på min promenad;


På väg till Kaffeberget;


Kaffeberget - där jag badade;


På väg tillbaka;


Efter det så spelade vi kort & tärning, och tittade på en film, kommer inte ihåg vad den heter men den är ny och gick på bio ganska nyligen!

Dag 3 - onsdag;
Idag skulle husets ägare komma, alltså min kusin, hans sambo och deras son och en vän till honom!
Men innan dess så städade vi och sedan gick vi till en sevärdighet i Virserum, typ den enda;)
Det hette Dacke Stop! Det var typ som en park med saker man kunde titta på, det fanns museum men det kostade pengar, vi gjorde bara det som var gratis men det blev ganska mkt iallfall! Det heter Dacke Stop efter Nils Dacke som typ kom därifrån!
På vägen till Dacke Stop & själva Dacke Stop;



I Dacke Stop fanns en gammal smedja från tidigt 1900-tal, vi gick in och kikade lite ;


Vi tittade även lite på bäcken som går igenom Virserum;


Sedan gick vi tillbaka till huset för att förbereda maten till alla, kusin + familj kom vid ungefär 17:30 - sedan åt vi:) Senare på kvällen blev det fest och grannens dotter Jessika kom över, 92:a, väldigt glad tjej!
bilder ifrån sista kvällen som slutade med två däckade tonåringar med spyor överallt;


Sista bilden för kvällen blev denna - när jag försökte hjälpa Jessika upp, staketet gick sönder, det tog 40 min att få henne till sängen där hon kunde sova, då hade jag hunnit tvinga henne att spy också, när jag var klar med det så satte jag mig ner i hallen och då började alkoholen sätta igång på min hjärna, jag blev jätteyr.



Inte så jävla konstigt eftersom vi tog 4 tequila på 5 min och 1 vodka shot. Och hade ruckit innan. INTE BRA.
Tillslut kom jag upp och gick och la mig, allt va bra tills jag vaknade och skulle lägga mig åt rätt håll, då började jag spy och Jim vände på mig och sedan sa han åt mig att ligga på sidan hela tiden så att jag inte kvävs, sedan somnade jag men vaknade till flera gånger och hade bara en sak i huvudet" ligg på sidan annars kvävs du".
Vaknade till ca 5 på morgonen, hade väl kommit i säng vid 3-tiden. Jag ville duscha, Väckte Jim och bad han hjälpa mig genom att hämta min väska och en handduk, jag gick till duchen och sedan satt jag i badkaret i ca 1 timme, kände mig bakfull och äcklig...
Gick och la mig på soffan och där låg jag till 11 och sedan åkte vi vid halv ett tiden.
Kom hem vid 18 typ :)
Det var allt :)

Nu ska jag möta Ellinor, baj <3




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: