Borderline -leva med en diagnos

2010-08-27
13:03:17

fredag
Nu har det vara skola i 2 dagar, idag åkte klassen till Fjärilshuset, men jag skulle till optiken så jag kunde ej följa med och det spelar ingen roll för det är dundertråkigt där, så jag känner att jag inte missade något!
Var som sagt hos optikern idag för jag har märkt att min syn förändras, och det hade den gjort, inte jättemycket men hon sa att det var mitt brytningsfel som hade blivit sämre!
Jag har både brytningfel i båda ögonen och är närsynt! Så om ca 2 veckor får jag nya glasögon :)

Skolan, vad ska man skriva om det?! Började som sagt i onsdags, var bara där och fick information och schema och sånt och vårat schema är väldigt....usch helt enkelt.
Låååånga dagar, 8 nästa varje morgon och 16 eller 16:30 nästan varje dag "/
Men mestadels beror det på projekarbete, men det ska nog gå bra, jag har inga håltimmar detta läsår så nu blir det inte mkt dötid! Och vi har nya ämnen i år, jag försöker tänka positivt istället för negativt och hitta bra saker istället för dåliga ;) Nya ämnen som sagt, sista året, praktik båda läsåren - dock bara 2 veckor nu på höstterminen men 5 veckor på vårterminen ;) 


En tråkig sak är att min mentor - den lärare som jag har mest kontakt med pga mina psykiska problem - de som gör att det är jobbigt att gå till skolan - hennes operation hon gjorde innan sommaren gick fle så hon har jätteont och måste opereras igen så hon går bara deltid, så vet inte hur det blir med kontakten där, men får gå till kuratorn som jag har sagt, för det vet jag att hon tycker att jag borde, och jag tycker också att jag borde, så det ska jag, ska ta tag i det nästa vecka! Om hon är där, vet jag inte ens men det märks!

Nej, nu ska jag hämta vatten - känns som en öken i min mun!
Värktablett kanske också för jag har mensvärk som aldrig förr - första dagen brukar jag inte ha det, det brukar komma andra dagen "/
Kanske inte är så intressant läsning så jag slutar här!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: