Borderline -leva med en diagnos

2009-05-08
13:58:51

"/
Jag hade ett möte idag med två lärare och rektor och mamma. Vi diskuterade om hur vi ska göra, vad som är bäst för mig och så.
Vi duskuterade olika alternativ och vi kom fram till att jag ska gå om 2:an.
Det ville jag egentligen inte men det är det bästa i längden. Jag visste att det kunde bli så, men ändå.
Jag vill ju helst ta studenten nu i sommar, men det är ju omöjligt och om jag skulle börjat trean så skulle jag behöva läsa 2:an och 3:an samtidigt och det skulle bli för mkt.

Men så blev det. Jag ska gå om 2:an.
Det känns lite som ett misslyckande.
Mina två helsyskon har haft bra betyg och ingen har behövat gå om och när mamma sa "Mina flickor ska klara skolan, that´t it" - så sa jag att jag är en besvikelse eftersom jag inte klara mig så som de andra. Svarta fåret lix. Och då började jag gråta och jag fick mamma att gråta. Hon tyckte inte det, absolut inte, hon blev chockad för att jag trodde det och hon trodde först att det var någon som hade sagt det till mig men det är det inte utan det är jag som känner så.
Ett misslyckande. Men jag får inte tycka det så det suddas bort. Jag har inte ett misslyckande, måste intala mig själv det.

Jag kanske kommer klara Arbetsmiljö-kursen och Psykologi-kursen så jag ska försöka med det så att jag slipper dem nästa år. Håll tummarna för mig!
Jag ska även ringa vuxen-psyk och se om jag kan få en tid efter jag fyllt 18 år. Måste prata med någon och det bara är så annars kommer jag absolut inte klara mig.

Har en tid hos skolkuratorn kl 13:00 också och ska då fråga lite saker....
Nu ska jag äta något för jag har inte ätit något på hela dagen, bara druckit vatten för att få ner en tablett. "/
Inte bra.

Jown

Kommentar:
#1: ellinor

japp, vi träffades idag (:



du är INTE misslyckad! och bajstråkigt att du inte kommer att gå i våran klass nästa år, men vi kommer i alla fall att träffass på rasterna och du kommer klara det här! <3

2009-05-08 @ 14:49:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: