Borderline -leva med en diagnos

2009-12-04
07:23:09

good morning this awesome westlife day<3
Jag skadar mig själv, varje dag. Jag hatar mig själv varje dag, 24/7 .

Det jag fokuserar på är mitt psyke, för mår inte psyket bra så kan inte den fysiska kroppen må bra, det kallas självskadande beteende. Den psykiska ohälsan drabbar den fysiska. Det behöver inte vara att man skär sig, det första man tänker på när man hör det, utan det kan vara att man som jag, tröstäter eller hetsäter, och skiter i min fysiska kropp, jag skadar mig själv genom att inte bry mig. Det är psykiskt, för att jag hatar mig själv så jävla mycket att jag skadar mig själv.


Jag kan inte lyssna på goda råd, för att jag hatar mig själv så mycket att inget bra kan hända mig, om någon ger ett bra råd som gör att det blir till det bättre så skiter jag i det för jag tycker inte jag förtjänar det, jag är ingenting. Jag hatar mig själv för mycket för att kunna ta bra råd. Jag lyssnar, men jag omvänder det.

 That´s my problem. And I no it.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: