Borderline -leva med en diagnos

2009-04-16
12:17:04

är lovet slut eller?.../ personlig assistent åt mamma!
...Jag hade ingen aning, lovet är slut...Har varit i min egna värld hela tiden och inte ens en gnutta tanke på skola & APU.
Inte ens mamma.
Jag har ju typ varit personlig assistent hela lovet åt mamma, hennes diskbråck har börjat spökat :(
Så jag har ju haft tankar på det hela tiden, vill inte att det ska bli som föut när hon inte ens kunde gå, det är bara jag & mamma nu, hur fan ska vi klara oss då? Då blir det operation och skit och jag pallar inte det, så mamma fick ligga ner 24/7, inte bokstavligt men iallafall^^ Hon låg ner hela tiden och jag fick göra saker, hämta & fixa och dona lix!
Vi båda satt hemma och sedan började mamma prata om påsken med sin särbo, och han sa typ ja påsken är ju slut, och mamma lix, va jaha är den och sedan tittade hon på mig, är påsken slut och jag ba va? är påsken slut haha!
Sedan kollade vi almanackan och ba jaja det är den^^
Och mamma frågade när skolan började och jag har ingen aning sa jag,

Så tydligen är lovet slut. Men jag var ju ändå tvungen och ta hand om mamma, vem ska annars göra det?
Mormor, snart åttio och med sina leder och andra ålderskrämpor? Ne, skulle inte tro det.
Mammas särbo? Nej, han har också diskbråck, och problem med ett knä efter en fotbollsmatch. och ska ta det lungt.
Några utav mina syrror? Ne, Jessica har en dotter, 3 år, plus att hon ligger i skilsmässa, pluggar till lärare, och bor i trånkan. Yennie bor i farsta och jobbar, ensam.
Då finns det bara jag.

Men idag är det bättre. Mamma ska pröva och jobba idag & imorgon och se hur det går, får se om hon klarar första dagen överhuvudtaget "/
Annars måste hon bli sjukskriven, och har inte råd med det egentligen. Bitterljuvt.
Så sitter hemma hos Jim, ska sova här för han ska inte sova hemma, han ska till Tyskland, och köpa sprit till Valborg.
Fast om mamma ringer och säger att jag måste hem för att det inte funkar eller blir värre, då går jag hem!
Så vi får se om det blir som jag tänkt^^

Nu ska jag duscha iallafall^^
puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: