Borderline -leva med en diagnos

2008-10-03
10:45:34

-.-
Mitt liv känns redan dött.

Så kände jag.
Inte idag men igår & i tisdags.
Varför börjar det komma tillbaka, dessa tankar som försvann & som jag inte vill ha tillbaka?
Livsgnistan slocknar när den borde bli ljusare. Nu när jag börjar på BUP menar jag.

Men jag vet också att jag kommer få gå igenom allt igen, jag måste börja från allra första början.
Strö salt i mina djupa blödande sår. Men det kanske är enda sättet, så jag kan börja leva.
Så jag kommer sjunka lägre, men sedan kommer jag må bättre, och där ska jag stanna.
Kommer ha dagar, jobbiga dagar emn det är ok.

Kommer aldrig komma över det, men jag ska lära mig leva med det.




Nu är det lunch. Snart iallafall hoppas jag för jag är vrålhungrig.
SO LONG

Kommentarer:
#1: jossan

det handlar nog inte om att lära sig leva med det - det handlar om att förlåta. det handlar om att vara tacksam. jag vet, det låter helt fel. för det du har gått igenom är hemskt, och självklart är det jobbigt och det kommer vara det ett bra tag. men en dag, en dag kommer du kunna släppa det och istället vara tacksam. för om det inte hade hänt så hade du inte varit den du är idag, eller den du kommer bli. du hade inte haft samma styrka och tålamod, samma förståelse och empati för andra människor.



men jag kan förstå att det låter helt fel, men enligt mig så är det egentligen det enda rätta. för om du inte kommer kunna förlåta och vara tacksam så betyder det att det onda har tagit över dig och vunnit - du måste ta tillbaka den makten och visa för alla att det var du som vann. och så kommer det att bli johanna, om du har viljan så kan du vinna över allt.

2008-10-05 @ 21:42:55
#2: Johanna

Ja kanske, men förlåta vet jag inte om jag kan göra.

Jag hoppas verkligen att det blir så, "/

Jag ska vinna över det här, jag måste göra det!

Tack :)

2008-10-07 @ 07:42:13
#3: jossan

för det första - säg inte förlåt.

och för det andra - ja, du kommer vinna över det. (:

2008-10-07 @ 19:26:31
#4: Johanna

Okej, jag ska vinna, så är det bara!

Tack:)

2008-10-08 @ 07:46:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: