Borderline -leva med en diagnos

2008-12-01
08:48:30

finally! + vinterkräksjukan....
Westlife DVD:n finns att hämta på posten - vi fick hem en avi - men...Mamma måste hämta den med sitt ID-kort. Allt står ju i hennes namn. Hon ska hämta den imorgon(tisdag) - vi fick avi:n i torsdags.
Om jag hade kunnat hämtat den skulle jag ha hämtat den i torsdags - fast det var sent så det skulle inte kunnat gå - men på då skulle jag ha hämtat den på fredagen innan kvällspasset.
Men nej, måste vänta tills imorgon. Suck


Om något helt annat...

Jag är ledig idag - jag var ledig igår också.
Men som jag skrev i tidigare inlägget - det går magsjuka, alltså vinterkräksjukan som är välkänd,typ.
Vem tror ni får den och har bott på toaletten de närmsta två dygnen?
Jo, jag...Vad är oddsen?

På fredagen jobbade jag kväll och när vi hade middag - åt jag ingenting för jag mådde illa + att jag inte var hungrig.
Senare på kvällen typ vid 18:30 börjar jag känna mig varm och kallsvettas. Mår fortfarande illa - men nu ännu mer.
Jag börjar ta kapillära prover (stavning?) vid 19-tiden och när jag är klar - jag slutar åtta så det var runt halv åtta - så ser min handledare mig och frågar hur jag mår och jag säger som det är - jag mår illa. Tar tempen, den visar 37,7 - inte så farligt + att man har varit i gång hela dagen och då blir man ju liksom varm i kroppen - det var ju jävligt stressigt med 6 rum. På 2 undersköterskor + mig och sjuksyrran (som inte fick göra omvårdnadssaker - speciella regler vid vinterkräksjukan).
Men får gå lite tidigare så jag inte missar bussen som går 10 över åtta - nästa går 20:40 lix - när jag kommer hem då börjar helvetet. Jag börjar spy.
Ringer mamma - tittar en stund på POC - men Johnny Depp. Men jag orkade - spydde lite till borstade tänderna och gick o la mig och sov. eller jag menar spydde.
Nej fyfan för det.

Vaknade på lördagen och skulle jobba dag - fick inte det för om man har fått vinterkräksjukan får man ej det - man måste vänta 36 timmar innan sista spyan - så jag ringde och min handledare bara "krya på dig - du kommer inte hit".
Jävlar. Jag som inte villa vara borta någondag. Men jag hade 38,5 i temp då så¨- jag mådde inte så jävla bra.
Plus att jag sov till elva vilket jag aldrig gör om jag inte gått o lagt mig sent - typ vid 2 men Emelie. haha
På söndagen sov jag till 12 - sjukt.
Idag mår jag så mycket bättre - jobbar kväll imorgon^^
Jag har inte spytt sedan natten mellan lör/sön så det går åt rätt håll.
Jag mår liiite illa men men. Det ÄR över till imorgon. Jag vill jobba.

Långt inlägg det blev.
För en gångs skull.

Nu ska jag spela sims - vilket jag inte gjort på år och dag.
bli inte magsjuka - puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: