Borderline -leva med en diagnos

2008-08-01
18:37:44

-.-
På onsdag den 6 augusti ska jag till kuratorn igen.
Det har varit en paus i det, har inte varit där sedan 3 juni, ställt in två också pga. jobbet!
Alltså över 2 månader sedan.

På ett sätt känns det skönt att inte ha varit där, så att jag verkligen kan ha haft semester.
Fast minnesbilderna tar ju inte semester, inte depressionen heller, men det har varit bättre, det har det.
Sedan är det ju semestertider nu så kunde inte ringa och boka in iallafall. BUP har ju inte hört av sig. Ännu.

Vissa dagar har jag mått superb. Andra dagar superdåligt. Jag står på kanten hela tiden. Till det svarta hålet, som jag har varit nere i, det var 2003-2005. Då var jag självmordsbenägen, jag planerade hur jag skulle göra. Och vart. Men som sagt det blev ju inte så. Är för jävla feg.

De dagar jag mått skit har jag velat ha en tid men inte kunnat boka, pga. mig själv. Har tänkt att imorgon är det säkert bättre. Ibland var det så. Ibland var det lite bättre, eller ännu värre.

Jag drömde en natt, mardröm. Hela veckan mådde jag dåligt. Vill inte prata om drömmen. Detaljer och sånt behövs inte här. Kan ju säga att det var om övergreppet när jag var åtta.
Idag mår jag bra. !

Det känns skönt att ha en tid inbokad. Det känns tryggt.




För nio somrar sedan började alltihopa. Sommaren äcklet tog min barndom ifrån mig. Nästa sommar är det tio år sedan. Och det påverkar mig än idag.

Puss<3

Kommentar:
#1: ellinor

johanna vi måste prata och vi måste ses snart!



fick ditt sms men är knappt nån mottagning här så kunde nte svara.. :/ jag hör av mig när jag kommer hem för vill verkligen träffa dig.



massa massa kramar hoppas du har en bra dag idag! och imorgon och övermorgon osv :)



<33

2008-08-03 @ 12:38:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: