Borderline -leva med en diagnos

2010-05-04
14:26:33

t-day
Hej Hallå !

Sitter i skolan och ska göra en uppsats om ett land, jag valde Irland såklart, och jag känner mig ganska klar, och jag är jättetrött. Det var ju inge ovanligt att jag är trött, det är jag ju alltid. Jag fattar inte egentligen hur jag kan vara så trött, jag sover ju bra. Jag går alltid och lägger mig i tid, när det är skoldag, på helger blir det oftast tidigt också, beroende på vad man gör. Är Emelie hemma hos mig så blir det ju sent, haha men jag sover ju bra annars och när det blir sådär någon gång i bland, det ska ju inte påverka så där, så jag fattar inte varför jag är trött hela tiden.
Idag åt jag lunch med Ellinor, som nu äntligen är tillbaka i skolan igen efter praktik ! =)
Hon e go´ hon! <3

Innan lunch så var jag hos skolkuratorn. Jag fick papper förra veckan av henne som jag skulle fylla i och jag tog med mig de idag och vi gick igenom dem. Jag har en depression. Det finns tre olika nivåer av en depression, låg,mild,svår. Jag har mild depression enligt papprerna. Hon kallar alla sexuella handlingar mot någon annas vilja för våldtäckt. men även misshandel och verbala trakasserier. När vi gick igenom papprerna och kom till en utav frågorna, kommer inte ihåg vilken av dem, jo juste, om matvanor, och då började vi prata om min övervikt och vad jag tycker och tänker om det så sa jag "jag vet att jag är överviktig med jag vill inte fokusera på det just nu. jag vill fokusera på att må bra". Då frågade hon mig om jag kan ändra på min övervikt, då sa jag ja. Då frågade hon mig om jag kan ändra på de sexuella trauman jag varit med om, då sa jag nej. Och det var det hon ville komma fram till, jag fokuserar på att må bra, då menade jag de sexuella trauma, men jag fokuserar på något som jag inte kan förändra, istället för att fokusera på något jag kan. Men båda två sakerna har med självkänsla att göra. Båda två sakerna har förstört min självkänsla, jag har 0% självkänsla. Och då började jag gråta. Hon frågade flera gånger vad det var jag kunde förändra, sexuella trauman eller övervikten, för att få mig att förstå.
Och vi pratade om min sociala fobi, hade fått fylla i papper om även det, och att fylla i papprerna var väldigt...hittar inte ord för det. Men det blev mer verkligt på något sätt. Att se på papper liksom. Det är mer handikappande än vad jag förstått.
Hon sa att jag redan har varit i helvetet. Och det har jag. Och då sa jag att det ibland känns som om jag fortfarande är där. Och hon sa att det är vanligt. Anledningen till att hon sa att jag redan har varit i helvetet är att jag tycker att det är jobbigt att vara i skolan, på offentliga platser överhuvudtaget, men det är ingenting jämfört med vart jag redan har varit, i helvetet. Ingenting kan bli värre än det.
Orkar inte skriva mer nu, men det blev väldigt jobbigt där ett tag.

Nästa gång ska vi prata om det sexuella trauman jag varit med om. Ska dit på tisdag igen.
Istället för att åka till Säter, rättpsyk, med klassen ska jag få vara i skolan istället och läsa om det på datan. Kände att det skulle bli för mycket om jag ska sitta på en buss flera timmar, gå runt där i flera timmar och sen sitta på bussen igen i flera timmar. It´s too much - too soon.

Men ska ha keramik kl 15:00 så nu ska jag fortsätta med mitt arbete om Irland. Läsa igenom och sånt!
See ya later aligator.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: