Borderline -leva med en diagnos

2016-09-16
13:47:00

Chocktillstånd - nu vet jag hur det känns.
Idag blev jag riktigt chockad när en personal ringde från sjukhuset och frågade om jag var anhörig till en person vid namn "sekretess", Ja det är min pappa - Mitt hjärta rusade och jag försökte hålla tillbaka tårarna - min första tanke var att "Helvete nu är han död". Den dagen har jag förberett mig på i flera år men paniken växte- helvete....
 
Hon berättade att min pappa skrivs ut från sjukhuset idag när jag inte ens visste om att han låg inne. Det var ju snällt att dem försökte få tag på någon anhörig när han ska skrivas ut men jag hade ju velat veta redan i onsdags att han kom in på sjukhuset och varför. Tack och lov att polisen hittade dig!
 
Oavsett hur mycket jag förberett mig på att få ett samtal om att pappa inte längre finns så trodde jag inte att jag skulle bli så chockad - jag kommer knappt ihåg något utav samtalet så den dagen det faktiska beskedet kommer att pappa inte längre finns så spelar det ingen roll hur mycket jag förberett mig inser jag nu.
 
Pappa - flera år sedan vi sågs och det är inte långt kvar så sjuk som du är, och vi alla vet att du lever på övertid, det är bara en tidsfråga tills du inte finns längre, jag vill hinna träffa dig igen, om så bara för en stund och en gång till! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: