Borderline -leva med en diagnos

2010-03-21
17:43:19

:@ !
Festen igår var.....Som vanligt!
Det börjar bra!
Mat, Dricka, Musik, Dans, Sång, Presentöppning, Massa prat med alla släktingar som man antingen träffar ganska ofta eller som man nästan aldrig träffar, de sistnämda är roligast att prata med ;)
Även vänner till den som fyller år kommer, så man möter nya människor.!
Sen efter några timmar, typ 3 timmar, när folket druckit för mycket, då är det inte lika kul längre...
Alkohol, folk ramlar, folk tafsar, gamla saker kommer upp på ytan och de börjar diskutera det och ingen kommer överens.
Nya saker kommer upp, folk börjar bråka och blir ovänner.
När ska de lära sig? Varför kan de inte diskutera saker när de är nyktra, och varför på en fest?!
Och varför ta upp gamla saker, som är klart?!
Och varför går jag på festerna, när jag vet att det blir såhär?
Varför lär jag mig aldrig?
Jo, för om jag inte kommer får man hör det av resten av släkten, resten av sitt liv, och om jag inte kommer så kommer de inte komma om jag har något när jag fyler år, något som bör firas alltså!
Men är det värt det?



3 personer ramlade igår, jag blev tafsad på mer än 1 gång, Någon raggade på Emelie- en 50-årig man med fru & barrn - fast han raggade på alla tydligen, ett par bråkade och den ena gick hem, min mamma & syster bråkade, båda grät - plus att de blandade in mig i skiten. Har fan inget med deras skit att göra. Prata som vuxna människor tack.
SUCK.

JAG BLIR DEPRIMERAD.





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: