Borderline -leva med en diagnos

2009-03-23
12:20:56

0

Jag kommer inte ihåg vem, men jag hörde någon säga:
"Bli din egna bästa vän för att kunna läka."

Hur ska jag kunna älska mig själv?
För att bli min egna bästa vän måste jag älska mig själv, tycka att jag duger.
Och lita. Jag litar inte på mig själv. Jag litar inte på killar/män.
Det är inte lätt. Jag vet inte om jag kan det.
Jag tycker inte om mig själv, inte den jag är, jag förtjänar inget bra.
Jag gör saker som är dåliga för mig själv, jag vet att det är dåligt, olika saker, men jag gör det för att jag vet att det är dåligt för att jag inte förtjänar bättre. Jag förtjänar inget gott.
Ett exempel är cola. Jag missbrukar cola. Jag vet att det är dåligt, ett missbruk är alltid dåligt, beroendeframkallande.
Jag vet vad colan gör med mig, men ändå tillåter jag mig själv dricka all cola för att jag inte förtjänar bättre.

~


Kommentar:
#1: ellinor

jag tycker att du förtjänar bättre. jag tycker att du förtjänar allt bra <3



men jag vet att så länge man inte tycker det själv är det omöljligt att ta in när andra säger det. men nu struntar jag i det för vad du än tycker om dig själv tycker jag om dig och att du är bra! <3

2009-04-02 @ 15:43:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: