Borderline -leva med en diagnos

2008-11-14
09:16:44

jag är inte död...
Jag har överlevt första veckan med tidiga morgnar^^
Nu är jag leig fredag,lördag & söndag!
Sedan är det dag måndag,tisdag & onsdag & fredag!
Kväll på torsdag. Ledig lör & söndag!


Det är jättekul på praktiken, jag trivs jättebra, alla vet typ vem man är, det visste de redan när jag kom första dagen.
" Ahh du är Kerstins dotter, hon som jobbar på ettan" .  Haha, det är ju lite kul!
Men några säger Yennie till mig, för de tror att jag är Yennie. Hon jobbade ju på ettan och några andra avdelningar ibland, så det finns de som ler brett o bah " heeej" och sen, " men det är ju inte Yennie".  Nej, syrran vettu!

Igår var det första dagen som jag fick vara självständig :)
De andra dagarna har jag gått med handledaren för att få in rutinerna och se hur det är liksom men igår, ahh fyfan vad det var kul!
Jag fick ansvar för att ta kapillära prover på patienterna och det var en sån skön känsla:)
Jag och Matha(tjej i klassen, vi är på samma avdelning), fick gå runt o ta men grejen är den att hennes handledare inte funkar med henne så det var lite spänt mellan dem, så jag fick ta mest.
Inte pga. att de inte gillar varandra utan för att jag tar egna initiativ, Matha bara står typ.

Och, efter tre långa arbetsdagar har jag redan fått beröm :)
Utan både min och Mathas handledare. Och några sjuksköterskor!
Sjuksköterskorna berömde att jag tar ringningar, och att jag lär mig så snabbt!
Handledarna berömde att jag tar egna initiativ, tar egna ringningar, frågar och tar lite risker^^
Inte för stora risker, utan att jag försöker själv först och sedan om det inte går så ber jag om hjälp, inte tvärtom!
Ja, det är ju kul o höra, och än har det bara gått tre dagar!

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sluta skryta kanske^^
Emelie kommer idag så det blir inte mkt skriva i helgen, typ inget! Sorry!
Men skriver nog lite mer idag, innan hon kommer!
Ha det bra, puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: