Borderline -leva med en diagnos

2008-01-22
14:00:34

Tisdag, Onsdag, Torsdag & Fredag
Tisdag

Idag fick vi öva att ta blodtryck i skolan och att räkna pulsen. Att räkna pulsen var lätt, fast man måste vara koncentrerad och helt tysy annars blir man störd och måste börja om ^^   Jag hade 70 i puls !
Det var svårt att ta blodtrycket med en blodtryckmanchett och stetoskop grej. Det var jättesvårt tycker jag och man hörde inte pulsen, man hörde allt annat men ingen puls!
Jag hade 110 / 60  - det är bra!   Det vanligaste är 120/ 80 någonting sånt så det var ju bra!
Det var tisdagen, har mått illa hela dagen och mensvärk och huvudvärken sitter kvar. Har inte spytt iallafall..Ännu..

Onsdag

Imorgon kommer en handikappad person till skolan, hon sitter i rullstol har jag för mig så det ska bli intressant att höra hur han/hon lever och blir bemött i samhället!

Torsdag

Vi ska få reda på information angående individuella val som vi ska ha i 2:an - få reda på vilka ämnen man ska ha för att komma in på högskolan och sådant.


Fredag

Emelie kommer o kanske fest hos Ghelu Mae?  . Annars vet jag inte vad som händer men det blir kul :D

Puss & Kram <3







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: