Borderline -leva med en diagnos

2008-08-30
23:09:56

"/
Okej, det känns helskumt att ha flyttat. Första gången.
Jag har alltid bott i samma gamla lägenhet, 17 år, fatta vad mycket som har hänt där, både bra & dåliga saker.
Jag har bott där sedan jag föddes. Ploppa ut på BB & sedan hem. Sedan dess har jag bott där.

Jag & Emelie ritade på väggen i Yennies gamla rum, när vi var ett år, & nu ska det bara försvinna. "/

Och min gamla vägg, mitt gamla rum. Rosa väggar. Kompisar har skrivit & ritat, minnen <3

Fuck off.  Blä. Kan inte göra npgot åt det heller. Nu har vi flyttat. Ingen återvändo. Jag vill flytta tillbaka. Och det har inteens gått många timmar sedan vi flyttade.

Visst, det är ju ett måste men jag vill ju egentligen innerst inne inte flytta. Jag vill bo kvar bland minnen & tryggheten.
Det hände hemska saker där, men ändå var det tryggt. Det känns hemma.
I nya lägenheten känns det, trist.
Men det blir väl hemtrevligt när vi fått ordning på allt, nu är det bara kaos.

Jaha, imorgon blir det ännu en rolig dag. I den nya lägenheten. Nya rummet. Fullt med prylar. Skifula väggar (blommiga tapeter). Golvet är ok.
Hallen är fin. Badrummet ser ut som en bomb exploderat. Toaletten är trasig. Kul. Köket, litet & bra. Vardagsrummet/mammas rum, fullt med prylar där också.
Prylar överallt där de inte ska vara. Det ska bli skönt när det är över.


Mina piller har kommit bort, mitt nattlinne är borta. Men det finns någonstans. Men blir så irreterad, nu måste jag börja om med pillrerna, jag orkar inte. Men vad ska jag göra när jag inte hittar dem lix?!


Ska väl sova eller nått.

Go´natt !

Kommentarer:
#1: Ello

Det tar tid, men efter ett tag inser man att det faktiskt var rätt bra att flytta.

2008-09-03 @ 15:32:51
#2: Johanna

jo, bara det blir hemmakänslor så blire väl bra^^

2008-09-04 @ 13:34:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: