Borderline -leva med en diagnos

2010-04-27
10:39:49

idag är det tisdag
Hallå där ute!
Idag ska klassen åka och träffa "Läkare utan gränser", jag vill så gärna åka dit jag med, skulle vara jätteintressant.
Men paniken flödar inom mig och jag har haft panikångest hela natten, förra veckan hade jag flera attacker me inte bara pga. "läkare utan gränser", utan även för att nästa vecka på onsdag tror jag det var. 5 maj iallafall, så ska hela klassen till Säter, till ett psykhem eller nått liknande, och det är hen HELdag. Åka buss i timmar, sedan gå runt där, sedan åka hem i timmar med buss igen. AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.
Får panik bara jag tänker på det. Usch.

Har en lektion som börjar kl 15:00 idag - keramik - och den ska jag gå på! Det är vad jag känner att jag klarar av idag.


Jag var hos skolkuratorn igår, min mentor vill att jag ska börja gå där oftare för att hon sa att om jag fortsätter så här så kommer jag inte klara 3:an, jag har för hög frånvaro i skolan, och jag MÅSTE klara 3:an, så är det bara, jag SKA ta studenten, jag VILL ta studenten, så jag ska börja gå hos skolkuratorn regelbundet.
Just nu känns det som om att vissa lärare på skolan inte förstår, att bara för att jag inte har pratat med någon kurator eller psykolog sedan jag slutade på BUP, så tror de att jag inte försöker, men det gör jag, jag försöker och jag kämpar, och det är ju inte mitt fel att jag inte har råd att gå på vuxen-psyk, eller ?!
Mamma är arbetslös, går på timmar, så man vet aldrig hur mkt pengar hon ska få och räkningar & hyra går faktiskt först, annars kan vi inte bo kvar, och jag får 500 kr i månaden, som jag ska klara mig på, resten av pengarna får mamma till räkningar som behöver betalas, jag kan inte göra mer.
Visst det är gratis att gå på ungdomsmottagningen, men när jag gick där så skickade de vidare mig till BUP, för jag behöver mer hjälp än vad de har utbildning för, men han jag hade på ungdomsmottagningen var så jävla bra, så jag går gärna dit igen, men som sagt, han tyckte jag behövde mer hjälp än vad han var utbildad för!
Vill att lärarna ska förstå att det är svårt, men de verkar inte fatta.

Och när jag ändå var hos skolkuratorn igår så frågade jag om hon hade en bok som jag har fått ett tips om utav en kvinna som jag börjat ha kontakt med via mejl, boken är skriven av DR. Dan Allender och heter " Kränkt som barn, skadad för livet?".
Så skolkuratorn skulle beställa den till skolan och sen ska jag få låna den utav henne =)
Boken ska vara väldigt bra enligt min mejl-kontakt och hon hade läst den och kommit vidare i sin bearbetning så jag hoppas att den även kan hjälpa mig också !
Nu ska jag duscha och sånt sedan blir det lunch !

Bye !

Kommentar:

Very impressed!

2011-02-09 @ 11:39:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: