Borderline -leva med en diagnos

2013-01-21
11:51:35

Andas ut nu Johanna!
Jag har varit här i ett dygn, i Örebro. Jag har inte sovit på hela natten, spydde typ 6 gånger igår och kunde inte äta något knappt, mådde så illa. Eftersom jag inte sovit på hela natten har jag haft tid o tänka. Tänkt för mycket? Kan man det? Jag vill inte bo i Örebro, jag vill inte studera här. Säkert jättebra universitet, men jag är för hembunden. Flytta själv, nejtack har jag insett nu. Flytta hemifrån till egen lägenhet i sthlm? javisst, absolut! Men själv, utanför sthlm? NEJ. VAD vill jag med mitt liv? VAD vill jag studera, VAD vill jag bli? Distansutbildning kanske passar mig bättre, eller helt enkelt Stockholms universitet och Ersta Sköndal. Bara jag är kvar i sthlm. Kanske skulle fungera om man åker med någon som ska plugga någon annanstans men helt själv, nej fy fan. USCH. TVI. BLÄ. Jag ska inte ta förhastade beslut. Jag har sagt hur länge som helst att jag vill bli socionom, bara för att någon sa att det skulle passa mig. Läste om det och sedan bestämde jag mig. Innan dess var det sjuksköterska, bara för att jag prompt ville jobba med människor så trodde jag att man måste bli sjuksköterska eller läkare, men så är inte fallet. Jag måste ta reda på vad jag vill i mitt liv, jag är 21 år. Jag har tid. Varför har jag bråttom? Jag är klyven. Jag mår fysiskt dåligt av detta, mår illa, huvudvärk, trött. Spytt 3 gånger idag redan, finns inte mycket att spy upp dock "/ vilket gör det ännu värre..på något sätt. Jag skiter i om vissa personer inte förstår, jag är väldigt velig och osäker på vad jag vill göra och jag trodde verkligen att jag skulle klara av det. Men att inte bo i sthlm, är nog inget alternativ för mig. Och nu har jag försökt, visst ett dygn kan tyckas väldigt lite eftersom hemlängtan är värst då, men för mig är det nog. I mitt huvud, kropp o själ är det nog, ett försök. Jag är tydligen ingen person som kan flytta till en annan stad själv och plugga. PUNKT SLUT. Inatt kommer min syster Yennie med hennes väninna och ska sova över, imorgon bitti åker vi hem. Tack o lov! Im done with this! Over & Out!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: