Borderline -leva med en diagnos

2012-04-16
07:31:00

Från och med nu är jag nykterist.
Jag är så trött på människor som inte tänker, ljuger och är falska.
Människor som klagar på vissa saker och sen gör det själva.
Jag är sån. Klaga gör jag jättegärna, men lever inte som jag lär.
Why not? Vad hindrar mig, vad hindrar dig?!

Jag gillar inte att vara i närheten av onyktra personer, jag tycker att det är obehagligt, men endast om jag själv är nykter. Är jag onykter är det inga problem.
Jag är så glad att jag inte är en person som MÅSTE dricka bara för att det är fest, men ska villigt erkänna att oftast när jag går på fest så dricker alla (98%) andra, och då tycker jag det är obehagligt så då har jag två val.
Dricka själv, eller inte och tycka att det blir jobbigt och åka hem tidigt och vara den "tråkiga" som inte stannar. Men å andra sidan så blir jag ju tråkig om jag är nykter och stannar för då vill jag inte vara i närheten av dem.
make sense?

Med onyktra människor menar jag då inte någon som druckit ett glas vin och är lite extra glad, utan då menar jag en odrägligt full person som inte kan ta hand om sig själv men även någon som inte kan prata ordentligt och inte gå utan stöd.

Jag har börjat tänka nu på att bli den tråkiga, alla gånger, no matter what.
Jag vill bli nykterist, 100 % nykter. Men då skulle jag inte kunna gå på fester där folk dricker, inte för att jag är rädd att jag sjäv börjar dricka, absolut inte, utan för att jag kommer bli så sjukt irriterad på de andra som dricker och beter sig.
Och jag kan ju inte säga upp vänskap med folk som dricker, och inte släktskap heller.
Men jag kan strunta i att dyka upp överhuvudtaget, om jag vet att det kommer finnas alkohol där.
Men då blir väl folk irriterade över det, men varför ska jag bry mig om det?!
Men jag bryr mig.

Jag vill inte bli alkoholist, och jag vill inte se onyktra människor. Is that reason enought to stop drinking?
In my book, yes indeed.

Jag tänker bli en person som dyker upp på fest, och går innan det blir för jävligt.
Så från och med nu, är jag nykterist och tänker inte utsätta mig själv för onyktra människor.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: