Borderline -leva med en diagnos

2011-08-19
17:23:00

välkommen till vuxenlivet, nu då?
Det känns konstigt att höra om skolor som börjar och ditten och datten när man själv inte är en utav dem.
Börjar nog inse att skolan faktiskt är slut och ska jag vara helt ärlig, saknar det lite. Tryggheten i att veta att man har skolan, man vet vad man gör i skolan och varför och man har ju gjort det så länge så det känns tryggt. PANIK.
Men nu, ingen skola bara jobb jobb jobb jobb och pengar pengar pengar, det är ju fördelen med jobb, men om man kunde gå i skolan och få pengar så vore det ju fantastiskt.

Måste plugga Matematik B. Sedan bestämma mig för om det är ssk jag vill bli eller socionom, vad i helvete vill jag bli? Jag vill jobba med människor, på sjukhus, barn&ungdomar. Jag har varit inne lite på skolkurator, psykiatrisjuksköterska och mentalskötare. Men vet inte exakt VAD. Vad passar mig? Vilket skulle få mig att må bra och trivas? Vilket skulle få mig att tycka att det är kul att gå till jobbet?
ÅNGEST.

Att bli vuxen är inte roligt. Saknar att kunna vara barn och bara tänka på olika lekar och vilka man vill leka med och gå i skolan och vara ledig om helgerna. Och bara leka. Vara barn.
Dock är det skönt att vara vuxen på ett sätt också, sköta sig själv och få göra vad man vill, typ vad man vill^^
Finns ju fördelar och nackdelar med allt här i livet. Men så är ju livet, ingenting är perfekt. Men vill ha det så perfekt det kan bli, men vad är det?

Vad vill jag i framtiden just nu?
1. Utbilda mig till något som jag VERKLIGEN vill.
2. Flytta hemifrån/utomlands och skaffa en partner
3. Hitta drömjobbet
4. Ta körkort
5. Resa, högst på listan är Irland, USA & Afrika ett måste!
6. Skaffa familj och katter :)

Kan jag uppnå mina mål? Kan alltid försöka, då behöver jag inte ha dåligt samvete om jag inte lyckas uppnå allt.

Hur ska jag uppnå mina mål?
Kämpa. Spara pengar. Ta en riktig funderare på vad jag vill bli så jag kan börja utbilda mig och hitta drömjobbet.
Ge inte upp, allt kommer inte samtidigt och det är bra det. Förhoppningsvis har jag ett långt liv så jag hinner med allt jag vill.



Jag har ont i min magsäck och mensvärk. Mår illa och huvudvärk. Varför blir jag sjuk eller fysiskt dålig i omgångar? Det överlappar oftast varandra. Det var inte länge sedan jag var förskyld i 2 veckor med feber och nu har huvudvärken kommit tillbaka och nu mår jag illa med ont i magsäcken. Dåligt immunförsvar i vissa perioder?
Mensvärk kommer varje månad så det är ju som det ska xD

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: