Borderline -leva med en diagnos

2011-04-18
21:01:00

Dublin, Ireland 8/4-11 - 9/4-11<3
Jag gick upp kl 3 på fredags natten, Emelie och Emelie's pappa Leif skulle hämta mig halv 4 för att åka till Arlanda! Jag var sjukt nervös och vet inte hur många gånger jag extra kollade om jag packat allt ^^
När vi satt i bilen på bäg till Arlanda så fattade jag fortfarande ingenting, och jag kände mig inte trött vilket var väldigt skönt, och när vi kom till Arlanda så checkade vi in och gick genom säkerhetskontrollen och sedan väntade vi på att få gå på planet, och när vi väl satt på planet till Frankfurt så smsade jag till mamma och sedan lyfte vi, tyvärr satt jag och Emelie inte bredvid varandra men när vi kom upp i luften så böt vi så att vi fick sitta längst ut i gången på båda sidorna så vi satt typ bredvid varandra!

När vi landade i Frankfurt tog mina nerver över ännu mer, för då skulle vi ju till Dublin på riktigt, så när vi satt och väntade på att få gå på nästa plan så var jag ännu mer nervös än förut och vi fick reda på att vi inte skulle sitta bredvid den här gången heller men det löste sig där också! När vi satt på planet och väntade på att lyfta så kändes det så jävla skönt, vi var verkligen på väg ^^


Flygresan gick fort och vi landade på Dublin International Airport, Irland och vi fattade inte att vi verkligen var där men vi var superglada! We made it!

Sedan gick vi till flygbussarna som skulle ta oss till City Central/o connell street där vi skulle möta Malin och när vi satt på bussen på väg dit, det skulle ta 20 minuter, då fick vi ju se ett jättefint och grönt Irland, det var vår/sommar där och Emelie's första kommentar var " åh de har maskrosor här" haha :D Vi åkte förbi en jättefin kanal med svanar i, och vi blev helt amazed, vi satt och stirrade som två idioter!

Vi kom fram och vi var i Dublin City! WOW! Det var ljud överallt, bilar tutar för ingenting och vi fick reda på att Malin var på vandrarhemmet så hon gav oss en vägbeskrivning, en väldigt bra vägbeskrivning måste jag säga! " gå ner mot spiran mitt på gatan, sväng ner på sidogatan med gatumålning på och gå den hela vägen ner till rödljusen, när ni är vid rödljusen finns en skylt på huset framför där det står Oshea. Sväng då vänster och fortsätt en liten bit så ser ni skylten My Place." Vi bodde på My Place Hostel och vi kom fram dit och där mötte vi Malin! Men man fick inte checka in förrän vid 1400(irländsk tid), så vi gick runt lite i City med Malin och köpte lite vatten och gick in på "Carrol's irish gifts and souvenirs" för vi ville titta lite och det var en tröja i skyltfönstret som det stod " I love Shane, Nicky, Mark & Kian" på, vi köpte inte den men vi köpte present till vår kusin Jim!



Efter det så gick vi tillbaka till vandrarhemmet och checkade in, kom in i rummet, böt om och fixade oss lite, det var en flersal med våningssängar, endast för tjejer, vi bodde i rummet "Lee" :)



Efter det tog vi våra värdesaker i små väskor och begav oss ut på stan. Vi ville inte planera något utan vi ville bara ta dagen som den kom, det enda jag sa var att jag ville se "Ha'penny Bridge" för att den är historisk.


"Ha'penny Bridge" :


Så mellan ca 1400 - 1600 gick vi bara runt i Dublin och sedan skulle vi äta, vi köpte pizza som takeaway och gick och satte oss vid "Lifferty River" och åt, det var 20+ grader och skinande sol, en perfekt dag helt enkelt!


Efter det så gick vi till vandrarhemmet och jag böt byxor och sedan tog vi en taxi till O2 Arena!
Taxichaffören var jättesnäll och rolig, han hade varit i Sverige så han kunde några svenska ord och han lärde oss att säga Dublin rätt, det är viktigt för irländare att man gör det, Man uttalar Dublin typ Doblin :P Sedan sa han några ord på gaeliska och vi försökte härma honom!
Taxiresan tog kanske 5 minuter och sedan var vi utanför arenan, omg! Vi var helt hysteriska!

Malin hade försökt att få ut konsertbiljetterna från Box Office under tiden som hon hade varit i Dublin men det hade inte vart öppet så vi var nervösa för att det inte skulle fungera! Vi väntade utanför arenan i ca 40 minuter inann de släppte in folk och då gick vi till Box Office direkt och hon i kassan skrämde livet ur oss :O Vi sa till henne typ," hope you'll see that we have order 3 tickets, hope everything is ok" och då kollade hon på datorn och sa typ " no sorry, you haven't order any tickets, cant se that here" och vi typ skrev "WHAAAAAAAAAAAT" helt livrädda blev vi, sedan skrattade hon bara och sa " no I just kidding, I'll see you order here" och så fick vi dem, och vi sa till henne " omg you scared us, we have come all the way from Sweden to see them! Dont do that to us" Och när vi fick biljetterna i handen så började vi skrika och hoppa och det blöev ett lyckorus - vi skulle SE WESTLIFE! Då började det kännas på riktigt, och vi gick in i arenan och det var stort, och då menar jag STORT! Och när vi väl hade hittat våra platser så var vi riktigt jävla nöjda, det var ju asbra platser! Vi trodde verkligen inte att det skulle vara så bra platser, så vi blev megaförvånade och superglada :)
 

1830 (irländsk tid) så började första förbandet att spela, en kille som var Shane's svåger, lite kul! Och efter det var det en lång reklam och vi höll på att dö av nervositet och vi orkade inte vänta mer på Westlife. Vid ca 19:30 så kom förbandet som vi visste skulle komma, tjejbandet Wonderland, en utav tjejerna är Kian's fru! Och de började och de var inte så bra men helt okej lix, de spelade sjukt länge, trodde inte att de skulle köra så många låtar, men de kanske höll på i 50 minuter lix :P



Sedan blev det reklam igen, och de filmade människor i publiken, tyvärr kom de aldrig till oss men det var lite kul att se vad folk gjorde när kameran kom till dem :P Så höll de på i kanske 30 minuter. Westlife var sjukt försenade, och Malin hade berättat sedan innan att de är alltid sena, speciellt på Irland så vi var förberedda på det!

 bild över publiken när det var förband!
 när det var fullsatt :)

Tillslut blev Emelie så trött att hon tänkte försöka sova lite innan Westlife kom, fanns ju ändå inget att göra tyckte hon och då, precis när hon skulle göra det, ca 2100, släcktes allt och ALLA BLEV HYSTERISKA!!!! 
Musiken flödade och vi reagerade direkt, WESTLIFE kom ner från taket, sittandes på stolar och vi ställde oss upp och bara skrek, skrek som aldrig förr! Det var en sådan häftig känsla, och tröttheten man känt innan var som bortblåst^^


Jag visste inte vart jag skulle titta, blev helt chockad och bara skrek och hoppade! Konserten var helt GALET BRA! De hade så coola kläder, de sjöng som Gudar ( som vanligt!), scenen var så jävla cool och det blinkade och det kom eld och WAAAH!


Westlife tog upp 10 nederländare på scenen också - och jag var sååå avundsjuk :O

Helt otroligt bra konsert! Och medley, fy fan vad jag skrek och det var så bra, de dansade så jävla coolt och publiken var helt vild!


 Efter medley så åkte de ut på en grej, de satt på den och de åkte ut i publiken och det var riktigt häftigt, och de satt där, högt upp mitt bland publiken som var galen och sjöng några låtar! Nicky satt närmast oss, och HAN VINKADE TILL OSS! Jag och Emelie, och så klart de runt omkring oss blev galna, vi for upp ur stolarna och SKREK OCH VINKADE SOM TOKAR! Och han vinkade till oss ännu mer, asså FY FAN vad glada vi blev! :) Helt amazing feeling! När de sjöng "you raise me up" så började Emelie att gråta och jag ville gråta, men jag kunde verkligen inte! Jag bara log och var helt upp i varv, och sjöng (skrek) med ^^



Konserten tog slut, tyvärr, vid 00:00 ungefär.

 jag efter konserten!

 
Och vi gick till en Irländsk pub, det måste man ju bara göra när man är på Irland


så vi gick till Ned Keenan's och tog en varsin irländsk cider, Emelie tyckte att det var riktigt gott, men jag tyckte det smakade...helvete rent ut sagt!


Men han i baren var så snäll att han bjöd mig på en Breezer istället :) Efter att ha tagit kort med han i baren


och druckit upp

och skrattat

så gick vi till vandrarhemmet för att sova, vi var helt slut efter alla nya intryck och vi hade ju varit vakna i nästan ett dygn! Så vi somnade direkt när vi lade oss ner, sängarna var inte jättesköna, men det dög för en natts sömn.



Nästa dag, lördagen, gick vi upp tidigt och packade ihop och fixade oss och checkade ut ifrån vandrarhemmet strax innan 11! Vi gick till Mc'Donalds och åt frukost, american pancakes!
 Här är en bild med Mc´Donalds och "Garde" - poliser!

Efter det sa vi hejdå till Malin som skulle vidare till sin irländska familj, och jag och Emelie skulle till flygbussarna för att åka till flygplatsen igen!

Medan vi stod där och väntade på bussen såg vi en buss som det stod IKEA på!


Vi åkte dit och vi pratade om hur sjukt nöjda vi var, och hur bra allting hade gått, och att det inte kunde ha blivit bättre :) sedan sa vi hejdå Dublin :(


Det var verkligen PERFEKT! Vi flög till Heathrow i England och åt middag där på flygplatsen!


 här åt vi !


Sedan var det ännu ett flyg till Stockholm och vi VILLE verkligen INTE hem. Vi ville stanna så mycket längre! Och vi bestämde att vi definitivt ska åka tillbaka, och den gången ska vi stanna längre :) Så nu ska vi båda börja spara pengar för att kunna åka dit igen!

Vi hade jättekul på flyget hem, vi var supertrötta, och vi satt och skrattade åt allt :P Vi skrattade sönder magmusklerna hela vägen hem, av olika anledningar. Jag försökte få bort mitt lock ur öronen och plötsligt hörs ett pip, ett fisliknande ljud från mitt högeröra...HAHAHAHAHAHA!!! DET VAR SÅ KUL!

Sedan på nästa flyg, från England till Stockholm, så köpte jag två ramlösa, drack upp den ena och i den la jag ner snorpapper, för jag har blivit dunderförskyld, och Emelie skulle smaka men hon tog fel burk, hon tog den med snorpapper i, så hon tänkte dricka snorpapper lix, men jag hann hindra henne och vi skrattade så vi tjöt! Och i England köpte Emelie en macka, mackan ramlade ut och kletade ner hela hennes mobil, så Emelie hade macka på mobilen på flyget hem ^^ Vi hade riktigt kul!

Jag är sjukt nöjd över denna resa, det kunde inte ha gått bättre! Vi hade SÅ KUL!
Tack Malin för privat tourguiding, och Tack Emelie för en jädrans kul upplevelse :) <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: