Borderline -leva med en diagnos

2010-03-31
09:14:52

YES!
Jag klarade förra veckans prov! xD
Om sjukdomarna! YEI! - trodde verkligen inte jag skulle göra det, kunde inte koncentrera mig för jag satt bara och tänkte på att pappa blivit misshandlad. "/
But I did it!



Ända sedan förra veckan, när jag fick reda på att pappa blivit misshandlad har det gått utför.
Jag försöker ju tänka att han är död, för det är lättare, då kan han ju verkligen inte kontakta mig, men nu när han lever, då kan han faktiskt göra det MEN det gör han inte. Det är det som är så svårt.
Så när jag fick reda på att han blivit misshandlad så blev jag påmind om att HAN faktiskt levde. Då blev det jobbigt.

Och sen i fredags blev min kära mormor akut sjuk, så jag åkte in med henne till Närakuten, de undesökte henne och de misstänkte lunginflammation och hjärtsvikt. Hon började prata om hur hon ville att hennes begravning skulle vara, och jag bara kände att jag inte orkar, jag ville inte höra, för hon ska inte dö, inte nu, kära mormor <3

Hon fick åka hem på fredagen, efter att hon fått pencillin på recept och vätskedrivande! Jag hjälpte henne hemma hela helgen, gick och handlade åt henne, gick ut med hennes hund, och pratade med henne! Sen på måndagen åkte hon in igen, de tog lungröntgen och det visade ingenting, men hon hade ärrvävnad så hon hade haft någon infektion i lungorna, men hon skulle sluta med vätskedrivandet och fortsätta med pencillinet tills kuren var avslutad!
Diagnosen blev: Långt framskriden infektion. Någonstans i kroppen.

Men allt blev bara så kaotiskt, allt hände, och jag var rädd att mormor skulle dö eller bli inlagd, det blev för mycket helt enkelt, så min svacka blev inte bättre för det.
Men snart är det lov, och då kommer Emelie, och då blir allt bra! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: