Borderline -leva med en diagnos

2010-03-15
15:01:20

Min dag
Hej Hallå!

Idag har jag haft hälsostudio, jag gick i 20 min på löpbandet plus att jag gjorde 30 höftlyftningar, 30 armhävningar och 40 sit-ups! Ni kanske tycker att det låter lite men för mig, otränad som jag är, är det fett bra!! Hann även träffa bästa Ellinor en snabbis! <3

Jag har även haft möte med skölsköterskan idag, vi pratade om att jag blir sjuk så ofta, och hur vi kan bygga upp mitt immunförsvar, det ska vi göra genom motion och kosten, som men allt verkar det som^^
Kost & Motion är tydligen allt man behöver. Jag är på god väg iallfall, har ju börjat äta frukost på skoldagar, vilket jag aldrig gjorde för 2 månader sen, men måste börja äta på helgerna också, äter bara när Emelie är hos mig men inte annars, det måste jag börja med också ^^
Sen få in motion i vardagen, vilket jag tycker är väldigt svårt!
Nog om det!
På ons nästa vecka är det prov i Omvårdnad, vi ska ha prov på 5 sjukdomar, så det blir till att plugga. Åh vad roligt.

Jag gick från skolan till mammas jobb (hon jobbar som timmis på¨samma jobb som hon var anställd hos innan de skärde ner på personal), jag gick dit för att ta ett HB, och det låg bra! Kollade det för att jag alltid är trött, blir sjuk ofta och har huvudvärk flera gånger i veckan "/
Och när jag ändå var där passade jag på att hälsa på min gamla praktik, som är på avd.3 !
Som tur var träffade jag min gamla handledare - som är så jävla bra - Agneta! Fick en bamsekram och hon fick en tillbaka! Hon är så jävla bäst!
Så vi snackade lite och hon tyckte jag absolut skulle söka dit nästa sommar när jag är klar undersköterska, på sommarjobb eller vikariat (;
That made my day!
Saknar att få "jobba" där, trivdes så jävla bra! Ska absolut söka dit nästa sommar, sökte ju dit till nu i sommar, men fick inte för att jag inte är undersköterska, så längtar tills nästa år!
Nu ska jag gå in på Facebook, sedan spela sims!

Hade!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: