Borderline -leva med en diagnos

2010-03-24
11:51:31

´
Pappa har blivit misshandlad utanför en pub.
Trodde inte han kunde gå så bra men tydligen eftersom han är ute och super nu.
Det blev anmälan ock skit.
Ingen fick tag på honom på 1 vecka så han kanske har varit inlagd på sjukhus, ingen vet.
Men polisen hade sagt till en av mina systrar att om han fortsätter så här så har han inte långt kvar, vet inte om de menar att han är alkoholist eller om de menar att han hamnar i bråk och att det en dag kommer sluta illa, ihjälslagen eller något.
Nu är min pappa, eller han som ska vara det, en utav de fullgubbar man ser ute och dränger, kul.
Jag skäms. Jag har aldrig tänkt på att de är någons bror, pappa, farbror, morbror, son eller vän.
Men nu tänker jag så, för jag vet nu. Min egen pappa är en av dem.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: