Borderline -leva med en diagnos

2010-01-29
20:23:18

Varför lever jag?!
Jag kommer aldrig bli som alla andra. Såren kommer aldrig att läka, det kommer att fortsätta svida och blöda till den dag jag dör. Man vänjer sig och försöker överleva varje dag, försöker att leva livet.
Det är en kamp varje dag för att överleva, det syns inte, men man kämpar, men vem uppskattar en för att man kämpar? Jag uppskattar inte det, men jag kan ju sluta, när jag vill, vill jag det? Ja ganska ofta faktiskt.
Så varför gör jag det inte bara? Varför skiter jag inte bara i allt? Varför kämpar jag?
Jag gör inte det för min skull.
Jag skiter i mig själv, jag förtjänar inget bra, jag förtjänar allt som har hänt och det som kommer att hända i framtiden. För kan inte se något positivt i framtiden.
Om jag har en framtid. Har jag ingen bra framtid, vill jag inte ha någon framtid alls, men om jag inte lever kan jag inte se vad som händer, om det är bra eller dåligt.

Jag är nyfiken, för nyfiken! Därför kämpar jag, därför lever jag. För att jag är nyfiken, är det därför jag lever?
Ingen bra orsak.

Kommentarer:
#1: ellinor

alla orsaker är bra orsaker så länge du fortsätter kämpa för det!och när du känner att du inte gör det för din skull, kan du göra det för min, för jag vill aldrig aldrig att du ska ge upp!



<3 <3

2010-02-01 @ 11:47:18
#2: Jea

Tiden läker inga sår, DU läker dina sår. Du själv avgör hur viljestark du vill eller inte vill vara. Ditt eget välmående bestäms av hur DU väljer att leva, det kommer alltid ligga i dina egna händer Johanna.

2010-02-04 @ 16:44:39
#3: Eve

Bara du har en orsak att leva är jag nöjd! Nyfikenhet är det inget större fel på.

Du förtjänar inte det som har hänt, och du bör inte förvänta dig liknande saker i framtiden. Försök se positivt på framtiden och sätt upp olika mål. Några drömmar har du, eller?

2010-02-08 @ 15:59:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: