Borderline -leva med en diagnos

2009-05-15
14:46:47

tack för det bildjävel../ Gamla minnen från Landet!
  Jag i Bångbro. Kopparberg.

Jag tyckte om den här bilden. Men jag tittade på datumet nyss. Det är sommarn efter övergreppet. 6 juli 2001.
Jag kommer faktiskt inte ihåg när det hände, alltså datumet men det var sommaren 1999.
Men iallafall, ett år efter... Bildjävel...Nej, jag måste sluta titta på datum och skit, det blir bara jobbigt. Don´t look back.
Det är en fin bild...jag kommer ihåg den dagen. Det var första sommaren på landet till och med tror jag !
Och fick en kompis som hette Andrea, någongång under den sommaren! Vi hade skitskoj, haha stackars grodor^^
Vi samlade på grodyngel & grodor, stackarna!

Så jag får se det positivt, jag hade kul den sommaren, och jag kommer ihåg att min moster Solveig & hennes man Anders kom dit och hälsade på! Och kusin Jim. Jag var nog där större delen av sommaren, det var nytt ställe lix, skitkul. Men sen när man blev äldre vare skittråkit att vara där, för det var kilometer till närmaste butik så man måste ha bil, jag kommer ihåg att jag försökte cyckla dit haha, jag kom inte långt för jag vågade inte cyckla längre än till en, restaurang tror jag det var, aja det var ett rött långt hus iallafall, det var flera saker i en, ^^ Jag fick inte cyckla längre ändå men jag ville ha glass och pappa var full så han kunde inte köra så skulle försöka!.
Kommer ihåg att jag cycklade jättemycket där, speciellt till sjön! Och jag älskade när tågen åkte förbi - jag dansade alltid till signalen haha, men pappa blev alltid irreterad när jag gjorde det "/ - då vågade jag inte göra det i hans närhet.

Och jag kommer också ihåg en lek jag & Emelie lekte - barnhem! Om Emelie inte var där vilket hon kanske var 1-2 gånger så lekte jag den själv kommer jag ihåg. Haha ^^ Vi skulle rymma från ett barnhem - asså huset var typ från 1800-talet så det var precis som förr i tiden och vi lekte då barnhem från förr i tiden - vi blev slagna och fick sova på golbet, & fick bara gröt att äta så vi ville rymma och när vi gjorde det så sprang vi till skogen ! Och gömde oss och åt bark & löv! Haha!
Mestadels av våran tomt var skog - så vi kunde gå i skogen utan att behöva vara rädda för det var staket dör våran tomt slutade så vi visste att vi fortfarande var på våran tomt, så det var skitkul - och vi hade bara en brunn att hämta vatten i och det hatade jag - duscha kallt & allting men det var kul när vi lekte lix! . Jag vägrade dricka det - så mamma köpte vatten i flaska till mig!
Vilken återblick man fick haha, det var inte riktigt meningen! =)
Nej, nu får det vara nog ! Nu ska jag avsluta allt och börja gå hemåt - Emelie kommer om några få timmar - =)
Ska in påfacebook & Twitter innan men det blir inget mer bloggande idag - förmodligen på måndag =)
ha en bra helg - sup inte ihjäl er !
xoxo, Johanna

Kommentar:
#1: ellinor

åh, fina minnen är bäst :)

2009-05-19 @ 11:17:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: