Borderline -leva med en diagnos

2009-02-13
08:33:08

en mindre olycka
Okej, har inte haft tillgång till någon data för min kusin skulle få en ny dataskärm, därför har jag inte skrivit + att efter BUP i onsdags var jag med om en mindre olycka.
Jag åkte bussen hem och jag tänkte; "ska jag gå av vid Hanveden. där jag brukar gå av, eller vara lat & ta bussen ifrån centrum?". Eftersom det var så halt ville jag inte gå hem, men då tänkte jag att ödet får bestämma.
Jag tänker inte plinga för Hanveden men om någon annan gör det, så går jag av, annars tar jag bussen hem!
En kvinna plingade så det blev Hanveden. Mamma ringde precis när bussen var på väg att stanna vid busshållsplatsen & jag hade head-set, så jag klev av bussen och där finns en liten, man kan inte säga backe, men en sluttning lix, det var snö & jag tänkte inte mer på det. Men det jag inte såg var att det var is under snön.
Jag halkade. Jag landade på ryggen & jag har redan problem med ryggen så det var ju perfekt, inte...
Men för att inte slå i huvudet så tog jag hjälp med händerna & då, tydligen, låg det en vass sten där som fixade ett djupt skärsår i min hand. Ganska djupt, så jag trodde jag skulle behöva sy, eller iallafall limma.  Mamma var fortfarande i telefon & hörde allt. Det droppade blod & jag tål inte att se mitt egna blod, andras går bra, men inte mitt egna, så jag fick panik, blev yr & höll på att svimma.
Samma kvinna som plingade på bussen hade som tur va en servett som jag fick lägga tryck med, sedan var det bara att gå hem. La på telefonen & adrenalinet satte igång så jag for hem, jag gick väldigt snabbt!
Kommer innanför dörren & rusar in i badrummet och skriker till mamma att jag vägrar att titta på det, mamma kommer in med sjukhuslådan och typ, oj da!

Jag börjar storböla när jag ser mamma. antagligen för att jag slappnar av, typ nu behöver jag inte bry mig längre, mamma tar han om allt^^
Jag svettas, jag gråter, jag kan inte andas, jag håller på att svimma.
Det sved som satan själv. Sedan ska hon hålla på med sprit o skit i såret för att hålla det rent och jag höll på att dö, jag ville bita henne i handen, haha!
Jag var i chocktillstånd i typ 1 h efteråt och sedan kunde jag titta på såret, och jag började må illa igen^^
Jag fattade inte hur jag kom hem, eftersom jag höll på att svimma, hela vägen hem!
Men hem kom jag^^


Jävligt skönt att det är över iallafall.

 Inte så bra bild men den får duga..

Plus att jag vrickade handleden + tummen "/

nu ska jag duscha!
bajbaj

Kommentar:
#1: ellinor

aj aj, det där såg ont ut! :O



nu skickade jag anteckningarna från geriatriken här. hoppas du förstår dom (:



<3

2009-02-13 @ 10:47:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: