Borderline -leva med en diagnos

2008-09-25
13:01:35

endless rode
Ibland känns det som om vägen aldrig tar slut - det känns som om man kommer att åka på samma gamla väg och aldrig komma fram. Man behöver vägledning och ibland behöver man sällskap av andra som går igenom samma sak.
Jag har precis börjat få vägledning - så att jag kan komma till slutet av denna oändliga resa. Och jag har även hittat en person jag kan relatera till, någon som förstår mig.  Jag har en person som jag vet verkligen förstår, men ändå känner jag mig ensam. Som om ingen förstår. Men ändå känner jag mig lugn, för jag vet att hon förstår.
Klyven. Det är ett passande ord.
Jag vill inte vara kvar på vägen, samma väg. Kan någon visa vägen ut?


Jag vill vara den jag var, inte den jag är. Om jag bara kunde kunna vända om och åka tillbaka?!
Ingen fattar att jag inte är mig själv, det är flickan inom mig som skriker efter hjälp. Det är flickan inom mig. Jag måste få bort flickan så att jag kan börja bli mig själv. När jag tänker på allt som hänt, är det flickan som gör det, när jag mår dåligt, gör jag det för hennes skull. Men jag måste koppla bort henne, jag vill inte kväva henne för jag vet att hon kommer bubbla upp till ytan en dag. Och då kommer jag få börja om igen. Kväva, börja om, Kväva & börja om. Jag kan inte hålla på så. Utan jag måste få hjälp, nu, nyss. Hjälp att rädda henne så att jag kan rädda mig själv. Flickan är jag, när jag var liten. Hon som gick igenom allt, som har alla känslor, känslor som hon ger mig som ett rop på hjälp. Jag måste hitta hjälp till henne. Jag vet, jag försöker men det tar sån tid. Jag är rädd. Rädd att hon ska kväva mig. Hon ger mig panik. Hon ger mig ångest. Hon & jag. Jag & hon. Vi.
Jag låter sinnesjuk. Men det skiter jag i. Försöker bara förklara hur det känns, så att ni kan förstå lite bättre, ni kommer inte förstå allt men jag kan försöka förklara. Kanske blir lättare att hantera mig då. Jag kan fan inte ens hantera mina känslor eller mig själv. HELVETE. Detta är ett rent helvete på jorden. Jag vet inte vad jag skriver det bara flyter på och så är det oftast när jag skriver om allt jag gått igenom eller hur jag kände/känner. Det bara kommer.



I love you, I´m here for you <3
You know, we are in this togheter<3

Kommentarer:
#1: e

ÄLSKAR DIG! den lilla flickan ska inte kvävas, hon ska finnas där för hon är en del av dig. men hon ska inte vara ledsen, en dag kommer hon bli glad. och då kan ni leva tillsammans på ett BRA sätt! den dagen kommer, kom ihåg det <3 <3

2008-09-25 @ 20:47:05
#2: Johanna

Tack <3

2008-09-26 @ 10:53:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: