Borderline -leva med en diagnos

2008-03-08
09:44:03

.


Jag önskar att alltsammans kunde försvinna. Jag önskar att jag kunde lägga det förflutna i en stor låda, slå ett rep om den och dra åt så hårt att den aldrig mer kan öppnas.
Sedan skulle jag ro ut i mitten av en stor, djup sjö, förtynga lådan med ett ankare och kasta den överbord och se bubblorna stiga upp till ytan medan den sjunker till botten.

Men i mina tankar lossnar ankaret, och lådan flyter tillbaka upp till ytan, som liket av ett mordoffer som har förtyngts, men som lossnar från förtöjningen och flyter upp till vattenytan för att konfrontera och hemsöka mördaren.



Jag vill rusa upp till bergstoppen som höjer sig över min fantasisjö och skrika och skrika tills jag skriker bort alltsammans. Men det är alltför utmattande. Jag vet inte hur jag trots alla dessa påfrestningar orkar gå vidare, men något slags överlevnadsinstinkt driver mig till att göra det.



Yoniz


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: