Borderline -leva med en diagnos

2008-06-04
11:28:49

Jown

Hej
Det här kommer kanske att bli ett långt inlägg men det kommer att handla om Tisdag(igår) och Onsdag(idag).


Tisdag 3 juni (igår)

Vaknade och kände hur det vred sig i magen. Nerverna. Jag var jättenervös för skulle till BUP. Jag och mamma skulle dit och ha ett samtal med en utredare tror jag det hette. Hon skulle avgöra om jag behövde ytterligare hjälp med ett proffs.
Det visade sig att det var en socionom som utredde. Hon frågade allmänt bara om vad & frågade mamma en massa saker.
Det kändes inte rätt att sitta och prata med henne när jag visste att hon inte skulle ha samtalen med mig senare.
Hon skulle bara utreda om jag skulle få gå där, om jag verkligen behövde det.

För mig var det som om jag inte var där, jag var där fysiskt (kroppsligt) & känslomässigt, men inte psykiskt. Jag var någon helt annanstans. Jag kände alla känslorna när vi pratade och jag spände mig i hela kroppen för att inte börja gråta.
Jag ville inte gråta. Jag grät inte.
Jag ville inte gråta där, jag höll det inom mig istället.

När vi var klara så sa hon att vi skulle få en tid men att det är lång väntetid. Så vi kanske kommer att få vänta jättelänge.
Det känns tråkigt för vill verkligen få ett bättre liv, jag vill att det ska vara över.

Efteråt när vi hade kommit ner och utanför huset, så släppte allt och det var först då jag märkte att jag hade spänt mig så mycket, och när jag slutade började jag att skaka i hela kroppen och mina ben kändes som spaghetti. Jag hade spänningshuvudvärk och jag ville verkligen inte till skolan för jag visste, 100% säkert att jag skulle bryta ihop då, så jag & mamma gick runt i handen och hon köpte knäbyxor till mig, liknande piratbyxor, och åt på donken vilket jag inte gjort på väldigt länge. Sedan och vi till Coop och köpte en massa.

Åkte hem och var själv hela kvällen och då släppte allt och jag började att gråta. Inte gråta, utan skrek nästan samtidigt som tårarna rann. Jag ville bara sluta gråta men det gick inte.

Det var tisdagen i korta drag.


Idag Onsdag

Idag ska resten utav klassen på teater. Jag är ledig idag för att jag skulle till kuratorn och där har jag varit nu. Och då tänker ni att klockan inte är mycket och jag kan åka iallafall men nej, efter att man varit där så blir jag helt slut.
Inte som man känner efter att ha sprungit utan helt slut i huvudet. Man orkar inte tänka. Visst man behöver inte tänka på teatern men eftersom det är Djungelboken så kommer tankarna att flyga iväg och det blir bara pannkaka av alltihopa.
Så därför tänker jag nu vila lite, kanske somnar, man vet aldrig!

Jown

Kommentarer:
#1: Milla

Hittade din blogg på bloggportalen, ska fortsätta följa din!

2008-06-07 @ 18:34:01
#2: Johanna

Va trevligt!

Tack :)

2008-06-09 @ 08:05:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: