Borderline -leva med en diagnos

2008-01-05
12:51:22

No way

Jag drömde den där drömmen inatt igen. Jag drömmer den inte så ofta men när jag väl drömmer den så är det riktigt läskigt, den kommer och går.
jag vet inte varför jag drömmer den, men ibland kan det gå flera månader och ibland bara några dagar.
Jag vill inte drömma den, jag har gjort det i några år nu, typ 5 år.

Min Dröm

Jag skär mig över allt.
Till slut ligger jag på golvet i stora pölar av blod.
Jag ser nån som kommer emot mig,
sen hör jag en röst som säger förlåt....
Det är Emelie!
Hon sätter sig ner bredvid mig och tar min hand i sin.
Sen hör jag ett sista förlåt..
För nu är det slut!

sedan vaknar jag..



Jag mår bra , jag blir bättre och bättre. Jag är inte 100% bra men jag tror aldrig att jag kommer att bli det, vissa sår är för djupa och kan nog aldrig läkas.
Jag tänker inte ta självmord, för det första så är jag för feg för det, och för det andra så trivs jag så bra i skolan nu , men jag tror det skulle bli bättre om jag fick flytta hemifrån , eller hem till någon.
Jag är ingen självmordstyp utan jag tycker det är så skumt att jag drömmer den från och till.



Ja, det är en mardröm, men det kommer och går hela tiden det är det som är så skumt.
Det är Emelie, jag är säkert, jag ser det klart och tydligt.
Blodet kommer ifrån mig, jag ligger där i en blodpöl och Emelie kommer och säger förlåt sedan vaknar jag.
Jag vet inte säkert vart blodet kommer ifrån, från mig ja, men jag tror att det är halsen eller huvudet.
Det kan ju vara så att jag tar självmord och Emelie kommer och säger förlåt för att hon tror att hon inte gjorde tillräcklig men jag tror inte att det är så för jag vet att Emelie gör tillräcklig, mer än tillräckligt. Hon finns alltid där och skulle aldrig svika mig.

 Jag tänker inte ta självmord eller skada mig själv. Det tänker jag inte, det är inte värt det.
Tycker det bara är så konstigt att samma dröm kommer ibland.

Puss & Kram <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: