Borderline -leva med en diagnos

2008-02-14
08:50:29

Mitt liv
Jag har ju lovat att jag ska skriva om mitt liv typ, varför jag mår som jag gör så att folk kan förstå, på ett ungefär kanske. Man kan ju inte riktigt förstå om man inte varit med om det själv.

Socialen har varit inblandad och kan ta lite därifrån till att börja med !

Socialen blev inblandad 2004 så det var ju ganska länge sedan, men det som har hänt har inte ändrats. Jag har förändras men inte så mycket kanske. :/


Vår Bild Av Johanna

Johanna är lätt att få kontakt med och vill ha stöd och hjälp. Hon tycker om att prata,men har svårt att klä sina känslor i ord. Hon är mycket duktig i att uttrycka sig i skrift och skriver fina dikter. Johanna verkar vara van att få som hon vill och ger inte gärna med sig när hon bestämt sig för något. Vårt intryck är att Johanna,som många tonåringar, är otrygg och osäker på vem hon är samt vilket värde hon har. För att skydda sig sätter hon upp en tuff attityd mot omgivningen. Vår bild är att hon är ett ensamt barn,eftersom vi hör,när Johanna pratar om sitt liv,att hon hänger upp det mesta i sin tillvaro på sin kusin/bästis Emelie som är den enda hon kan vara sig själv med.



Familjens Situation(2004)

Johanna bor tillsammans med sina föräldrar och sin storasyster,i en lägenhet. Johanna har en storasyster,som flyttat hemifrån,men som bor kvar i samma område. Johanna har flera äldre halvsyskon på pappas sida.
Båda föräldrarna arbetar halvtid.

Johannas mamma har funderat på skilsmässa under flera år då äktenskapet inte har varit bra. Johannas pappa dricker alkohol varje dag och visar inget intresse för barnen. Han är oförutsägbar i humöret och kan bli arg och Johanna berättar att det är svårt att förstå när och varför pappa blir så arg.

Efter att storasyster uttryckt sin oro för hur Johanna mår och har det hemma bestämde sig deras mamma för att söka om skilsmässa. Föräldrarna har börjat att ordna med praktiska göromål kring detta. Johannas pappa söker annat boende och ska flytta senast innan sommaren är slut. Familjemedlemmarna tycker att detta kommer att förändra deras livssituation till det bättre.



Som sagt, detta har hänt. Det är inte allt, mer komemr emn orkar inte just nu, tycker det är jobbigt så börjjar lite smått.

Har någon varit med om samma sak eller något annat så kan ni höra av er!

xoxo// Yoniz


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: