Borderline -leva med en diagnos

2008-02-13
14:24:32

Klassråd
Jag har varit i skolan idag, det var kul o träffa alla , faktiskt !
Idag när vi hade klassråd så blev det typ bråk.

No name no shame

Vi skulle rösta om något och sedan när vi bestämde oss för att vänta, eller de flesta ville vänta med att rösta och det ville inte två tjejer i klassen och de började tjafsa  med "ordförande" och kalla varandra för rasistiska saker.
Det var mest den ena tjejen som hackade på " ordförande". Hon började sedan hacka på lärararen, vilket är helt sjukt.
 En utav de bestämmer typ över den andra. Alla tre ville bli elevumbudsman men eftersom två av de redan är elevrådsgrejer så tänkte man ju att "Ordförande" kunde få vara, eftersom hon redan varit det förut för en annan skola. Erfarenhet, you know!
Det slutade iallafall med att "Ordförande" kastar pennan och springer gråtandes ut.
Vi andra sitter kvar och en lärare går ut efter. De två tjejerna börjar skratta.
Jaha, det gick inte så bra. Så tråkigt.


Rörigt jag vet, men kan inte förklara bättre, om ni skulle varit där skulle ni fatta!
Så jävla töntigt, enligt mig.
Vi går omvårdnad, vi ska respektera männisor, vi ska ta hand om människor. Man kan inte komma in till en patient och säga sådana saker.

Nu ska jag titta lite på engelskan.
Prov imorgon.

xoxo Yoniz

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: