Borderline -leva med en diagnos

2008-02-23
10:06:49

Dikt till Emelie <3
Av: Johanna (Yoniz)


Vet inte riktigt hur jag ska starta.

Men jag kan börja att berätta.

Att du finns i hela mitt hjärta.

Med dig finner jag aldrig någon smärta.

Du är något som jag så starkt behöver.

Du är mitt livs lycko-klöver.

Det mest sällsynta och finaste blad.

Som alltid gör mig glad.

Jag är ledsen att vi inte bor i samma stad.

För jag hade velat vara med dig dag och natt.

Så att jag hade fått chansen att höra ditt skratt.

Ditt skratt är för mig den största skatt.

Du får mig att känna mig stark.

Du får mig att stå stadigt på skakig mark.

Skulle göra allt för att bara få vara med dig i en minut.

Hade då önskat att den minuten aldrig tog slut.

För du ger ju mig mitt livs största lycka.

Det kommer jag alltid att tycka.

Jag hoppas du kan förstå.

Att jag saknar dig så.

Du är för mig den mest otroliga vän.

Jag hoppas och har det lite på känn.

Att jag kommer få dig se igen.

Då kan jag ju bara be.

Att jag kommer få se dig le.

Vill att du ska ha det bäst.

För du är ju den personen jag gillar mest.

I din närvaro blir jag varm i hela själen.

Du gör mig lyckligast i världen.

När jag sluter mina ögon är du allt jag ser.

Jag ser hur du står där och ler.

Utan dig klarar jag inte mycket mer.

Jag lever ju för dig och vill alltid vara dig nära.

Att få vara din vän är för mig en stor ära.

Du får mig att vilja flyga omkring.

Utan dig är jag absolut ingenting.

Du ska veta att jag finns för dig och med mig kan du prata om allting.

Så om du behöver någon för att du dåligt mår.

Kom till mig jag kommer att göra allt för att läka dina sår.

Jag hjälper dig å torkar din tår.

Du är för mig den bästa vän och det kommer du för alltid vara i miljoner år.

Du är bättre än alla andra.

Så hoppas att vi alltid kan hålla kontakten med varandra.

Även om jag skulle upp mot himlen vandra.

För dig skulle jag gå över hela norden.

För du är den underbaraste människan på jorden.

Hoppas du lyssnade på dessa sanna orden.


Jag älskar dig Emelie - oförklarigt mycket <3

image13


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: