Borderline -leva med en diagnos

2008-02-27
12:38:52

- Ingen Rubrik -
Hej !

Nu har jag något vettigt att skriva om känns det som. Behöver skriva av mig lite!

Helt plötsligt känns det som om det är jättemycket om sexuellt ofredande , våldtäkt och sexuellt utnyttjad, jag ser det överallt, läser om det och hör om det.
Lite skumt att det är just i den här perioden när jag tänker mycket på det, men det kan ju vara så att bara för att jag tänker på det som hände mig så ser jag det här mer för att jag är mer uppmärksam.
Jag är ju alltid uppmärksam när det gäller sånt, tycker det är hemskt, men kanske är mer nu.
Jag vet inte, det kanske bara är jag som ser det, det kan ju mycket väl vara så.

När man tänker på saker ser man det överallt, det är ju så!
Annars när man inte tänker på det lika mycket så "ser" man det inte, mar ser det ,man läser om det och man blir illa berörd men nu när jag är i min "period" där allt bara kretsar kring det så ser jag det mer.
Det är ju lite konstigt att mina "perioder" oftast är på vintern, det är konstigt.
När det hände mig var det sommar, så man tycker ju att jag borde ha "perioden" då, men det är då jag är som gladast, känner mig fri.
Jag tror att det kommer på vintern för att det är så mörkt då, slaskigt och allmänt tråkigt. Att allt kommer upp då för man blir ju trött och depremerad när det är mörkt och kallt och då kommer det förflutna ikapp en. Iallafall mig.

Johanna

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: